کد خبر: 302078
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
بازدید 735
تقدیر از شگفت‌انگیزان سفال همدان توسط مدیر کل کانون استان

مدیرکل کانون استان همدان از دو عضو هنرمند مرکز فرهنگی هنری لالجین که در برنامه شگفت انگیزان شبکه پویا شرکت کردند، تقدیر کرد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان مدیرکل کانون استان با حضور در  مرکز فرهنگی‌هنری لالجین از دو عضو این مرکز تقدیر کردند.
گفتنی است محمدطاها پاشایی عضو ۱۲ ساله و محمد صالح ۶ ساله در برنامه شگفت‌انگیزان شبکه پویا حضور یافتند و با هنرنمایی و ساخت سفال در این برنامه به معرفی این هنرقدیمی و زیبا پرداختند.
بهناز ضرابی‌زاده در این جلسه که با حضور این دو عضو به همراه خانواده و جمعی از همکاران در مرکز لالجین برگزار شد گفت: 
به شما و خانواده‌تان تبریک می‌گویم که از این سن علاقه و استعداد خودتان را شناخته‌اید و در کنار تحصیل علم و دانش به کسب مهارت و تجربه‌اندوزی مشغول هستید.  
مدیرکل کانون افزود: یکی از بزرگترین عوامل موفقیت، پرورش خلاقیت است؛ سعی کنید با پرورش خلاقیت و تلفیق علم و دانش با هنر کهن سفالگری، چیزی به این هنر و صنعت اضافه کنید تا  در کمال و ارتقا این میراث هنری سهمی داشته باشید.
گفتنی است محمدطاها از کودکی در کنار پدر با هنر سفالگری آشنا شده است و چهار سال است که به صورت حرفه‌ای باچرخ، سفالگری می‌کند.
وی هم‌چنین به رنگ لعاب و پخت سفال در کوره تبحر کامل دارد و برادر ۶ ساله‌اش نیز با الگوبرداری از پدر و برادر خود با سفالگری آشنا شده است.
شایان ذکر است، برنامه شگفت‌انگیزان شبکه پویا با هدف معرفی شهر جهانی سفال «لالجین» و هنر دستی سفالگری، از دو عضو هنرمند کانون پرورش فکری کودکان این شهر جهت شرکت در برنامه فوق دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =