نشست فصلی مربیان و رابطان ادبی کانون استان گیلان

نشست فصلی مربیان و رابطان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بر بستر فضای مجازی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست که با محوریت کارگاه‌های برخط و شیوه‌های بهره‌گیری از فضای مجازی در ارایه‌ی طرح‌های ادبی به کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت، حضور فروغ شایگان، کارشناس مسوول مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به همراه‌داشت.

فعالیت‌های کتاب‌محور، مؤلفه‌های لذت خوانش و تجربه‌اندوزی ، ازجمله مباحث مطرح‌شده در این نشست بود که با ارایه‌ی طرح‌های ادبی و نقد این ایده‌ها از سوی میهمان برنامه و حاضران همراه‌شد.

کارشناس مسوول  آفرینش‌های ادبی کانون کشور در این نشست مجازی هم‌چنین، ضرورت استفاده از فرصت‌های فضای مجازی و لزوم جهت‌دهی به اعضا برای مطالعه کتاب و سایر منابع مطالعاتی را خاطرنشان‌کرد و ارایه‌ی الگوهای درست و معرفی نمونه‌های مناسب به کودکان و نوجوانان را مهم و نیازمند توجه مربیان خواند.

فروغ شایگان، کارشناس مسوول  آفرینش‌های ادبی کانون کشور

فروغ شایگان، از زاویه‌دید و نگاه متفاوت یک مربی ادبی نیز سخن‌گفت و با ارزش‌مند برشمردن این مزیت گفت: آموزش این هنر به مخاطب می‌تواند از دست‌آوردهای تعامل سازنده مربی و عضو به‌شماررود.

نویسنده کتاب« نوشتن خلاق» در پایان به اهمیت فرصت‌سازی از تهدیدهای کرونایی پرداخت و استفاده مناسب از کارگاه‌های برخط عمومی کانون را برای ارتقای توان‌مندی‌های ادبی اعضا یک ضرورت خواند.

کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون گیلان نیز ضمن خیرمقدم به میهمان برنامه و قدردانی از تلاش‌های رابطان و مربیان ادبی این مجموعه‌ی فرهنگی، به زادروز شیون فومنی، شاعر نام آشنای گیلانی اشاره و این چهره‌های برجسته را سرمایه‌ای برای ایران اسلامی توصیف‌کرد.

حمیراخدابنده ادامه سخنان خود را به نقش فعالیت‌های ادبی در کشف و پرورش استعداهای فکری و ذوقی آینده‌سازان و شاخصه‌های یک مربی ادبی اختصاص‌داد و استفاده از ابزار ادبیات، فرهنگ، هنر و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور را دلیل موفقیت‌ مربیان کانون پرورش فکری خواند.

خدابنده تعامل مثبت‌و سازنده مربی و اعضای کانون را یادآورشد و ضمن مهم و ضروری دانستن فرآیند بحث و گفت‌وگو گفت: این امر می‌تواند با همواره‌سازی مسیر رشد ذهنی و زبانی کودک و نوجوانان، به پویایی هرچه بیش‌تر وی کمک‌کند.

اشتراک‌گذاری تجربه‌های سازنده و معرفی شخصیت، کتاب‌ها و خوانش اثر میراحمدسید فخری‌نژاد (شیون‌فومنی) ازشاعران نام آشنای ‌گیلانی، پایان‌بخَش این نشست‌مجازی بود که صبح ‌امروز صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =