امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

تفاهم‌نامه همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به‌منظور ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک در راستای ارایه‌ی خدمات مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، با حضور مسوولان دستگاه‌های ذی‌ربط به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، گفت: دستگاه‌های فرهنگی نقش مهمی در تولیدات فرهنگی دارند و هم‌گرایی سازمانی می‌تواند منجر به اثربخشی و نتایج بهتر فعالیت‌ها و برنامه‌ها شده و از موازی کاری‌ها بکاهد.

او ضمن اشاره به همکاری‌های ارزنده دو نهاد مهم فرهنگی استان، افزود: تاکنون همکاری‌های توسعه محور و اثربخشی در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی استان صورت گرفته و هم‌دلی در فعالیت‌ها و برنامه‌ها نمود ارزشمندی داشته که قطعاً با امضای این تفاهم‌نامه، این تعاملات نتایج پربارتری خواهد داشت.

احدزاده در ادامه تصریح کرد: همکاری‌های سازمانی با توجه به تشابه فعالیت و اهداف، بستر جدیدی از تعاملات را فراهم ساخته که منجر به تربیت شهروندانی دارای مهارت‌های والا و ارزشمند در زمینه‌های مختلفی خواهد بود که در ساختار برنامه‌ای و چشم‌اندازهای این دو نهاد تبیین شده است، بطوریکه با توجه به اهداف دو سازمان، تربیت شهروندان متخصص، متناسب با تراز ایران اسلامی جزو چشم‌اندازهای استراتژیک کانون و ارشاد است.

وی با تشریح قسمتی از موفقیت‌های سازمانی کانون استان در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: رتبه اول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در بین مراکز کانون استان‌های کشور، موفقیت‌های اعضا و مربیان در جشنواره‌ها، مهرواره‌های ملی و بین‌المللی، تداوم وضعیت ایجاد شده را بیش از پیش با حمایت‌ها و همگرایی‌های مسوولان استانی تقویت خواهد کرد.

مدیرکل کانون استان اضافه کرد: اگر دنبال ظهور شخصیت‌هایی همانند؛ استاد جعفر ابراهیمی(شاهد)، زنده یاد امیرحسین فردی، رضا علیزاده، داود غفارزادگان، محمدرضا بایرامی، عمران صلاحی، سیدرضا سیدحسینی و نادعلی همدانی، سیدعباس سجادی، محمد سلمانی، اسماعیل امینی، شیرینعلی گلمرادی و دیگر نخبه‌ها در عرصه‌ی‌های مختلف خلق و آفرینش‌های ادبی، فرهنگی و هنری هستیم، تقویت بستر فعالیت‌های امروز کانون، نوید فردایی پر از ستارگان درخشان را در سپهر ایران اسلامی می‌دهد.

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز ضمن تبیین نتایج همکاری‌های مشترک، اظهار کرد: فرهنگ مقوله پیچیده‌ای است که در بستر همکاری‌ها و تنوع دیدگاه‌ها بسط و توسعه می‌یابد و در این راستا این همکاری‌ها می‌تواند استان را جزو استان‌های سرآمد در زمینه تولیدات فرهنگی قرار دهد.

وی از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای توسعه همکاری‌ها با کانون، خبر داد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، بستر همگرایی‌های بیش از پیش را موجب می‌شود و این اداره کل خود را حامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ای استان می‌داند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایه‌گذار بنیان‌های علمی و عملی فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل توجه به بنیان‌های آموزشی و هم‌جنین ادبیات عامه و فولکلور را از ضرورت‌های برنامه‌ریزی فرهنگی دانسته و خاطرنشان کرد: این اداره کل به عنوان دبیر شورای فرهنگی عمومی، حوزه شناسایی و حمایت از مفاخر استان را نیز عهده‌دار بوده و کودکان و نوجوانان امروز استان، قطعاً پرچمدار چنین جریانی در فردای استان و ایران اسلامی خواهند بود.

همکاری شایسته در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری مشترک طرفین در سطح استان با محوریت مخاطبان کودک و نوجوان، مشارکت و تسهیل در زمینه‌ی انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی، فرهنگی، هنری و قرآنی، تسهیل استفاده از امکانات و ظرفیت‌های انجمن‌های ادبی و هنری ارشاد در راستای تقویت انجمن‌های ادبی و هنری کانون و مساعدت در اعطای کتاب به‌عنوان بسته‌ی فرهنگی بر اساس فهرست موجود در انبار کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حد مقدورات و در صورت درخواست طرف مقابل، ازجمله موارد همکاری این تفاهم‌نامه عنوان‌شده است.

گفتنی است، تفاهم‌نامه همکاری بین کانون پرورش فکری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مدت ۵ سال تنظیم‌شده و روز یک‌شنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ به امضای طرفین رسید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =