نشست تخصصی مجازی فلسفه پژوهش برای کودکان

به مناسبت هفته پژوهش نشست تخصصی بارویکرد فلسفه پژوهش برای کودکان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور ناصرنوشادی عضوهیئت علمی دانشگاه یاسوج چهارشنبه سه دی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، در ابتدای این نشست  مدیرکل کانون استان باتشریح اهداف وسیاستهای کلی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ،پژوهش را از برنامه‌های کاربردی درجهت توسعه وایجاد بهره‌وری بیشتر عنوان کرد و بر اهمیت وضرورت انجام این مقوله تاکید کرد.

در ادامه مدرس این نشست پژوهش رانوعی ابزاردانست وگفت: نخستین وساده ترین بحث درپژوهش این است که پژوهش هدف نیست بلکه ابزار رسیدن به برخی اهداف است که این اهداف بنا به مخاطبان متفاوتند و مخاطبان کانون پرورش فکری،کودکان ونوجوانان هستند باید اهداف رابراساس مخاطبان تنظیم کنیم.

ناصر نوشادی با اشاره به اهمیت پژوهش برای کودکان و نوجوانان اظهار داشت: این امر با بررسی دقیق و صبر و حوصله باید انجام گیرد وتنها دیدن وگذشتن نیست و دراین صورت کودکان یادمی گیرند که هیچ چیزدردنیا به صورت گذرا صورت نمی گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج  ادامه داد: یکی ازبهترین ویژگی‌های پژوهش برای کودکان ،انجام کارمشارکتی است که این فرهنگ بایددرکودکان نهادینه شود.

وی در بخش دیدگری از سخنان خود به افزایش مهارت پردازش داده‌ها در کودکان اشاره کرد و گفت :پژوهش زمانی موفق است که به یک پرسش پاسخ دهد وبنابراین پژوهش باید مهارت پرسش‌گری را درکودکان افزایش دهد.

گفتنی است بیش از ۶۰ نفر از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعم از کارکنان کارشناسان ، مسوولان مراکز و مربیان فرهنگی هنری و ادبی کانون استان در این نشست حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =