برگزاری هشتمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون کهگیلویه و بویراحمد

هشتمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان استان (قاب خاطره ها) کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد با موضوع " تحلیل آثار عکاسی اعضا " برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد ، این نشست با مشارکت اعضای انجمن و مربیان روز یکشنبه  ۳۰ آذر ماه با حضور محمد حسین پور اسدی (پارسایی) عکاس و مستند ساز برگزار شد.

 پارسایی با بررسی نقاط قوت و ضعف عکسها به نحوه صحیح کادربندی در عکس ،تناسب سوژه‌ها در عکس‌های پاییزی  ،جانمایی درست و حساب شده ی ‌عکاس ،پویایی در عکس ،توجه به رنگ‌ها در عکاسی و توجه ویژه به حفظ خط افق در عکسها اشاره کرد و در مواردی به  مرور مطالب آموزشی در جلسات  گذشته انجمن پرداخت.

 توجه  و استفاده صحیح از نور ، انعکاس درعکس ، محل یا موقعیت عکاس ، ویرایش مناسب در عکس‌های ارسالی مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

مدرس دوره  در پایان‌جلسه تحلیل آثار با ابراز خرسندی از پیشرفت چشمگیر اعضا ،به نوع کادربندی و حفظ خط افق در عکس‌ها تاکید داشت .

محمد حسین پور اسدی به استفاده غیر مجاز از عکس‌های اینترنتی و بارگذاری شده در سایت‌ها در مسابقات و فراخوان‌ها اشاره کرد و دو نمونه عکس با لگوی عکاس و آدرس سایت مورد نقد و بررسی قرار داد و گفت :این عکس‌ها قابل تشخیص و شناسایی آنها را آسان است و و در همین خصوص باید  به خلق اثر توسط خود هنرمند حتی با داشتن خطا که سبب یادگیری بیشتر می‌شود تاکید داشته باشیم.

در هشتمین جلسه انجمن عکاسان استان مامک یحیی پور رئیس گروه هنرهای تجسمی کانون کشور حضور داشت .

ایشان  خطاب به نو جوانان حاضر در نشست ضمن ابراز خرسندی از ارائه آثار زیبا و خوب اعضای خلاق انجمن به اهمیت مطالعه ، دیدن و خلاقیت تاکید داشت.

در این نشست  ۲۵ اثر عکاسی از اعضای انجمن بدون ذکر نام مورد تحلیل قرار گرفت.

گفتنی است:  در این نشست به پرسش اعضا و مربیان علاقمند در خصوص مباحث مطرح شده پاسخ داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =