فعالیت‌های کانون و لزوم گسترش آن در سطح استان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: کانون محلی است که کودکان و نوجوانان در آن زندگی کردن را می‌آموزند و تجربه می‌کنند و برای ساختن آینده آماده می‌شوند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان و مسئول دفتر نماینده‌ی مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

معصومه هادی در این جلسه سخنان خود را با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه آغاز کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ۳۰ مرکز ثابت، سیار و پستی و با همه‌ی توان مشغول خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانانی است که این مجموعه را به عنوان محلی برای تمرین زندگی و تجربه‌ی آن «انتخاب» کرده‌اند و خود را برای ساختن آینده‌ای روشن آماده می‌کنند.

مدیرکل کانون استان در ادامه افزود: به عنوان خدمتگزار کودکان و نوجوانان، در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها راهی را آغاز کرده‌ایم که هویت ملی، اسلامی و فرهنگی مخاطبانمان را تقویت کنیم و کیفیت و کمیت برنامه‌های گوناگون نشان از این تلاش در سراسر استان است.

هادی سپس با بیان این جمله که هر کودک در هر کجا، با هر رنگ و قوم و مذهب برای ما و همکارانمان در مجموعه‌ی کانون برابر است و بر دیگری برتری ندارد، عنوان کرد: ما در راستای برخورداری همه‌ی کودکان و نوجوانان از خدمات کانون و برقراری عدالت فرهنگی ویژه‌برنامه‌های بسیاری را برای کودکان و نوجوانانی که دارای شرایط خاصی( کودکان کار، کودکان بد سرپرست، کانون اصلاح و تربیت و...) هستند برگزار کرده‌ایم و در این زمینه با همه‌ی حوزه‌هایی در زمینه‌ی کودک و نوجوان فعال هستند، تعامل پویا داریم.

وی هم‌چنین در معرفی کوتاه خود از فعالیت‌های ۶۲ گانه‌ی کانون، که بر مدار کتاب و کتابخوانی می‌چرخد، از تاثیر بیماری کرونا بر شیوه‌ی اجرای فعالیت‌های این سازمان فرهنگی سخن گفت و خاطرنشان کرد: کانون، به عنوان یک سازمان پیشرو، با آگاهی از دغدغه‌ی خانواده‌ها در خصوص استفاده‌ی فرزندان از فضای مجازی، ورود موثری به این عرصه داشته و با تولید محتوای مناسب جایگاهی ویژه در میان خانواده‌ها یافته است.

مدیرکل کانون در ادامه با اشاره به پروژه‌ی ساخت مرکز فرهنگی‌هنری کانون در منطقه‌ی زیباشهر زاهدان از میزان پیشرفت کار، پیگیری‌ها و مشکلاتی که وجود دارد سخن گفت و خواهان همیاری و همکاری همه‌ی مسئولان برای اتمام این مطالبه‌ی مردم شد.

کانون زبان ایران، چالش‌های نیروی انسانی در کانون، مسایل معیشتی همکاران و تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام گرفته دیگر بخش‌های سخنان هادی بود.

گفتنی است مسئول امور بانوان دفتر نماینده‌ی مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، نیز ضمن بیان تشکر فداحسین مالکی از مجموعه‌ی کانون استان به سبب اجرای برنامه‌های گوناگون پرورشی و آموزشی برای کودکان، نوجوانان و مربیان این حوزه‌ها، پرسش‌هایی در خصوص فعالیت‌های کانون داشت که مدیرکل کانون استان در سخنان خود به آن‌ها اشاره کرد.

در پایان نیز گزارش مکتوبی از وضعیت نیروی انسانی و منابع مالی کانون استان و موارد قابل پیگیری از طریق نماینده‌ی زاهدان در مجلس شورای اسلامی، جهت بررسی و رایزنی در کمیسیون‌های مربوطه به مسئول امور بانوان دفتر مالکی تقدیم شد. افزایش اعتبارات و بودجه برای فعالیت‌های کانون، ارتقای نیروی انسانی و تبدیل وضعیت نیروهای پاره وقت از جمله موارد مهمی بود که در این گزارش به آن اشاره شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =