کد خبر: 302235
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
ویژه برنامه حماسه جاوید در سنندج برگزار شد

همزمان با گرامیداشت نهم دی ماه و روز بصیرت مرکز آفرینش های ادبی کانون استان با مشارکت و همکاری اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اقدام به برگزاری ویزه برنامه ی حماسه جاوید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، برنامه حماسه حضور با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با نهم دی ماه که در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز بصیرت تبدیل به یوم الله شده و ماندگار شده و  با هدف گرامی داشت یاد و خاطره ی سردار شهید سلیمانی  در اولین سالگرد شهادت ایشان برگزار گردید.

دراین برنامه که در قالب وبینار و با حضور حداکثری اعضای نوجوان و با مشارکت و همکاری اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار گردید با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ی شهید سردار سلیمانی نامه های برگزیده ی اعضای مراکز به این سردار شهید قرائت گردید و خاطراتی از جوانمردی ها و رشادت های سپهبد  شهید حاج قاسم سلیمانی در برنامه بازگو شد.

قصه گویی داستان آزاده توسط هیوا ملکی، شعرخوانی هاجر صفابخش، سیده سعدا موسوی و اثر خوانی اعضای مجتمع فرهنگی هنری سنندج آیناز شریفی، یگانه مرادپور و مهیلا اسماعیلی از دیگر برنامه های این روز برنامه حماسه حضور بود.

در این برنامه که با هدف حضور اعضا در طرح سلاله های اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و آشنایی کودکان ونوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت به اجرا در آمد  معرفی شهدای استان نیز صورت پذیرفت که در ادامه با به اشتراک گذاشتن فایل تصویری و صوتی معرفی شهید مهین اویسی از شهدای نوجوان استان کردستان به تلاش  هاجر صفابخش و معرفی شهید علی مؤمنی به تلاش محمدمهدی جباری در این راستا صورت پذیرفت.

مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی گفت: انتقال مفاهیم ارزشی و آشنایی کودکان ونوجوانانمان با زندگی نامه و وصیت نامه شهدا دینی بر گردن ماست از اجرای فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی به عنوان شیوه های مناسبی در ادای این دین نام برد.

سهیلا شیخی همچنین با بیان این نکته که قدر گذاشتن به آثارکودکان ونوجوانان در زمینه ی ادبیات پایداری از جمله اهداف ما در الگو برداری این نسل از رشادت ها و جانفشانی های شهداست افزود : قطعا مخاطبین این برنامه با روشن شدن چراغ اندیشه شان در سازندگی ایران اسلامی نقش آفرین خواهند بود.

در پایان برنامه علاوه برمعرفی کتاب های  پاهای تو منهای یک  توسط یاسر هاشم زاده و کتاب  صدای بال لک لک ها توسط سرگل رشیدپور  شعرخوانی از این کتاب ها نیز صورت پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =