فعالیت‌های کانون پرورش فکری با هویت و روح کودکان و نوجوانان سروکار دارد

رحمت‌اله نوروزی نماینده مردم علی‌آبادکتول و امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی صبح روز پنج‌شنبه۱۱ دی ۱۳۹۹ با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری گلستان، با مدیرکل کانون استان دیدار و گفتگو کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در دیدار نمایندگان مردم شهرستان‌های علی‌آبادکتول و گنبدکاووس با مدیرکل کانون که با حضور معاون فرهنگی‌اجرایی و مسوول روابط عمومی این اداره‌کل همراه بود، بر نقش محوری کانون در بخش زیرساخت‌های حوزه تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی تاکید و حمایت مجلس را در رفع مشکلات کانون ضروری دانستند.

دغدغه‌های کانون را به گوش مسوولین می‌رسانیم

رحمت‌اله نوروزی،نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در این دیدار کانون را یک نهاد تخصصی و با سابقه درخشان در حوزه فعالیت‌های کودک و نوجوان دانست و گفت: برای اینکه بتوان گستره فعالیت‌های کانون افزایش یابد باید زیر ساخت‌های آن توسعه پیدا کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ادامه داد: به‌رغم همه محدودیت‌هایی که در بودجه داریم، هیچ ملاحظه‌ای برای کمک به کانون نداریم و از کانون می‌خواهیم برنامه‌ها، اهداف و چشم‌انداز خود را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم از آن حمایت کنیم.

رحمت اله نوروزی همچنین تصریح کرد: کانون با جایگاه تخصصی خود در پرورش افکار کودکان و نوجوانان، نیازمند حمایت‌های بیشتر مجلس و دولت در پیشبرد اهداف فرهنگی، هنری و ادبی جامعه در حوزه کودکان و نوجوانان می‌باشد.

کمک می‌کنیم تا نیازمندی‌های کانون پرورش فکری مرتفع شود

امانقلیچ شادمهر، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، کانون را مجموعه‌ای ارزشمند و اثرگذار در تربیت و تعالی کودکان و نوجوانان دانست و اظهار داشت: توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی‌هنری می‌بایست به‌عنوان یک رویکرد مهم برای پرورش نسل جدید دنبال ‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه کانون پرورش فکری می‌تواند با فعالیت‌های بیشتر تاثیرگذار باشد،گفت: نقش فعالیت های متنوع و جذاب کانون در حفظ و تقویت هویت فرهنگی کودکان و نوجوانان به‌عنوان نسل آینده‌ساز کشورمان بسیار مشهود است.

شادمهر همچنین با اعلام اینکه کمک می‌کنیم تا نیازمندیهای کانون مرتفع گردد، بیان کرد: توان مدیریت علمی و تجربی در کانون وجود دارد و ما هم تلاش می‌کنیم تا با کمک‌های خود به این مجموعه ارزشمند، کانون فعال‌تر از گذشته عمل کند.

در ابتدای این دیدار محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان ضمن معرفی کانون به عنوان مهمترین نهاد دولتی تخصصی و اثربخش در آموزش مهارت‌های زندگی گفت: ماموریت اصلی کانون توسعه‌ی فرهنگی کودکان و نوجوانان است که این امر از طریق ترویج کتاب و کتاب خوانی و افزایش دانایی محقق می‌شود.

او در ادامه بر ضرورت توجه ویژه به کودکان و نوجوانان بعنوان سرمایه‌های اصلی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز کانون اشاره کرد و بر ضرورت افزایش سهم‌بری کانون از محل بودجه فرهنگی ۱۴۰۰ در سطح ملی تاکید و از عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه خواست تا در این امر مهم یاری‌گر کانون باشد.

این مقام مسوول فرهنگی سپس به فعالیت‌های کارگاه‌های مجازی در دوران شیوع کرونا پرداخت و گفت: یکی از اهداف کانون در این ایام، ارایه‌ی خدمات فرهنگی‌هنری و ادبی به صورت مجازی بود و در زمان بحران کرونا، کانون توانست با راه اندازی بستر مجازی این اقدام مهم را به‌نحو شایسته آغاز و با توجه به کاستی‌های موجود و اینکه هنوز در آغاز راهیم، نیاز جدی به حمایت نمایندگان مجلس جهت تقویت و تجهیز زیرساخت‌های مجازی داریم.

وی همچنین در راستای اولویت کانون در توزیع عادلانه‌ی خدمات فرهنگی به فعالیت‌های کتابخانه‌های سیار روستایی جهت ارائه خدمات به روستاهای کمترتوسعه یافته اشاره نمود و ضمن برشمردن اقدامات ارزشمند کانون در خدمت‌رسانی به مناطق محروم، به ضرورت تامین خودروی کتابخانه‌ی سیار اشاره و اعلام کرد در صورت تامین خودرو، کانون آمادگی دارد کلیه ملزومات خدمت رسانی فرهنگی را تامین نماید.

رجب نسب همچنین به مشکلات مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان‌های علی آباد و گنبدکاووس اشاره کرد و از نمایندگان درخواست مساعدت داشت.

در پایان مقرر شد لیست نیازمندی‌های کانون گلستان بر اساس الویت‌بندی برای تمامی نمایندگان استان ارسال شده تا نسبت به رفع موانع از سوی نمایندگان پیگیری لازم صورت پذیرد.

همچنین رحمت اله نوروزی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه جهت دفاع از افزایش سهم کانون در بودجه‌ی ۱۴۰۰ با تشریک مساعی کانون قول مساعد داد.

نشست نمایندگان شهرستان‌های علی‌آبادکتول و گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ در دفتر مدیرکل کانون انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =