کد خبر: 302338
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
بازدید 134
راویان برگزیده «قصه‌های‌ ایثار» معرفی‌شدند

فراخوان «قصه‌ایثار» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، با معرفی ۶ قصه‌گوی برگزیده به کارخودپایان‌داد

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این فراخوان با همراهی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گیلان منتشرشد و با معرفی راویان برگزیده «قصه‌های ایثار» به نقطه‌ی پایانی رسید.

این درحالی است که گروه داوری  این رویداد فرهنگی متشکل از : صغری قامتی‌مقدم، فاطمه‌گل‌گلی، ابریشم فیروزوند، سمیه رنجبر با نگاهی ویژه به شاخصه‌ قصه‌های ارسالی و جنبه‌های روایی، اثربخشی و تصویرآفرینی قصه‌ها در ذهن مخاطب، ارایه‌ی خلاقانه قصه ‌از سوی قصه‌گو و ایجاد ارتباط صحیح و صمیمانه با مخاطب، ۶ اثر را شایسته عنوان برگزیده شناخت.

گروه داوری برهمین‌اساس «هلیا میرزاخانیان» از مرکز شماره ۱ کانون بندرانزلی، «سیده‌یسنا جلالی چمنی» از کانون پرورش فکری صومعه‌سرا و «ستیا فرساد» از مرکز شماره ۲ کانون آستارا را درجمع برگزیدگان گروه‌های سنی ۷ تا ۲۲ سال معرفی‌کرد.

هیئت‌داوران این فراخوان هم‌چنین، «عباس عسکرزاده» از اسالم، «فاطمه نصیر» از فومن و «فاطمه حسن‌لو» از شهرستان رودبار را به‌عنوان قصه‌گویان برگزیده بخش بزرگ‌سال معرفی‌کرد.

گفتنی است، این فراخوان درآستانه چهلمین سال‌گشت دفاع‌مقدس و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت درقالب هنر قصه‌گویی منتشرشد ورخدادها و خاطرات هشت‌سال‌دفاع‌مقدس، زندگی‌نامه سردار سپهبدشهید، حاج قاسم سلیمانی، آزادسازی خرمشهر، روایت حماسه‌آفرینی شهیدان هشت‌سال دفاع مقدس و نقش‌آفرینی شهدای گیلانی مدافع‌حرم، از موضوع‌های پیشنهادی برای قصه‌گویی محسوب‌می‌شد.

شایان‌ذکر است، از برگزیدگان این فراخوان در ویژه‌برنامه مجازی «سلاله‌یاس» که هم‌زمان با دهه بصیرت و میثاق با ولایت صورت‌می‌گیرد، با اهدی لوح سپاس و جایزه قدردانی‌می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =