هفتمین وبینار مسئولین مراکز کانون استان خراسان جنوبی برگزار شد

دستورالعمل برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط(آنلاین) فصل زمستان مراکز کانون استان و همچنین ثبت نام ترم زمستان کانون زبان استان در هفتمین جلسه مجازی مدیر کل کانون استان با مسئولین و مربیان کانون استان تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در هفتمین نشست مجازی خود با مسئولین مراکز کانون استان در سال ۱۳۹۹ که همزمان با  ۱۳ دی ماه و اولین سالگرد شهادت سردارشهید قاسم سلیمانی برگزار شد ضمن تسلیت سالگرد شهادت این شهید گرانقدر و همچنین گرامی‌داشت دهه بصیرت به تشریح مهمترین برنامه های کانون و کمیته کودک و نوجوان استان پرداخت وگفت: بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی با هدف ترویج روحیه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت وتکریم شهدای مقاومت و همچنین عرصه های علمی و... با محوریت و تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب درمراکز کانون پیش بینی و در حال اجرا است.

وی بستر سازی برای حضور نیروهای انقلابی، معتمد و توانمند در برگزاری ویژه برنامه های ملی و مذهبی را از دیگر اهداف برنامه های کانون و کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان در مناسبت‌های ملی و مذهبی دانست و افزود: این برنامه ها در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی توسط مربیان توانمند در مراکز کانون و همچنین دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه کودک و نوجوان استان برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مهمترین موفقیت‌های کانون در چند سال اخیر از جمله ۱۱۴ اقدام مهم  مانند تامین زیر ساخت های لازم در مراکز، کسب رتبه اول در شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، راه اندازی کتابخانه های سیار وپستی و چهار آسمان نمای دیجیتال در مراکز کانون استان، تجهیز و نوسازی منابع کتاب‌خانه‌ای مراکز، رشد ۸۸ درصدی امانت کتاب و اعضای جدید مراکز، رشد هزار درصدی حضور کودکان ونوجوانان در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مراکز و کسب افتخارات مربیان کانون برای اولین بار در جشنواره های قصه‌گویی و راه اندازی انجمن‌های تخصصی، احداث مرکز فرهنگی و هنری شماره چهار کانون در شهرستان بیرجند و موفقیت‌های اعضا و مربیان کانون در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری و... اشاره و آن‌را حاصل تلاش جدی، همدلی و همراهی همه کارکنان مجموعه دانست.

حمیدی در بخش پایانی صحیت‌های خود به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در مجموعه کانون پرداخت و تصریح کرد: فعالیت‌های کانون در این شرایط تعطیل نشد و با ایجاد بسترهای مناسب در فضای مجازی فعالیت‌ها در قالب پیک امید مجازی شروع و در بستر پرتال کانون ادامه یافت و لازم است در سایه همدلی و همراهی  تا عادی شدن شرایط در جهت خدمت رسانی به کودکان ونوجوانان و تحقق اهداف کانون تلاش کنیم.

در ادامه این نشست طاهره دلاوریان سرپرست کانون استان زبان استان نیز طی سخنانی به تشریح شرایط کانون زبان استان پرداخت و با بیان اینکه زمینه‌ی ثبت نام و بهره‌مندی تمامی علاقمندان به زبان‌های خارجی از امکانات آموزشی مجازی کانون زبان در سطح استان فراهم شده است از مسئولان مراکز کانون استان خواست تا با معرفی این امکان به کودکان ونوجوانان عضو مراکز کانون، زمینه‌ی ثبت نام و استفاده آنان از آموزش زبان‌های خارجی فراهم شود.

در بخش پایانی این وبینار فاطمه آدینی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان نیز به بیان جزئیات دستورالعمل برگزاری کارگاه‌های استانی و کارگاه‌های برخط در سطح مراکز در فصل زمستان پرداخت و بر کیفیت بخشی در فرآیند برگزاری این کارگاه‌ها در فصل زمستان ,  وجذب و پایدار سازی اعضا تاکید کرد و همچنین کارشناسان آموزش و پژوهش و مالی کانون استان نیز موارد مربوط به حوزه کاری خود را مطرح کردند.

گفتنی است پخش سرود کانون با عنوان از« خود گذشته»، قرائت وصیت نامه شهید سلیمانی و ویدیویی از رشادت‌های این شهید تا تشییع میلیونی پیکر مطهرش از دیگر برنامه‌های این وبینار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =