برگزاری کارگاه آموزشی مجازی"عفاف و حجاب و امربه معروف و نهی از منکر " در کانون کهگیلویه و بویراحمد

به همت شورای امربه معروف و نهی ازمنکر و حجاب و عفاف کانون پروروش فکری کهگیلویه و بویراحمد کارگاه آموزشی مجازی با عنوان "عفاف و حجاب و امربه معروف و نهی از منکر" برای کارکنان این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون ، این نشست که با حضور جمعی از کارشناسان و مربیان برگزار شد ، حسنعلی عزت خواه کارشناس حراست کانون استان در خصوص چالش‌ها و موانع موجود در حوزه عفاف و حجاب و راهکارهای تقویت عفاف و حجاب مطالبی بیان نمودند .

 وی با اشاره به آیات قرآن، به انواع حجاب اشاره کرد و افزود: حجاب لباس و پوششی ، گفتاری و رفتاری انواع حجاب در همه ادیان و تمدنها بوده است و فقط در عرب جاهلیت حجاب وجود نداشته است.

وی افزود: چادر حجاب برتر است و امروز دشمنان ما چادر را به عنوان یک پرچم بر بالای زن مسلمان نگاه می کنند که میشل نویسنده اسلام ستیز فرانسوی در این خصوص می گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی ، با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد ؛ فقط با فاسد کردن آنها می توان به پیروزی دست یافت . پس به جای بمب بر سر مسلمانان دامن های کوتاه فرو بریزیم.

عزت خواه مهمترین اثرات حجاب را فردی ،خانوادگی و اجتماعی  برشمرد و اظهار داشت: مهمترین اثرهای حجاب را می توان اثر فردی که برای شخص با حجاب ،آرامش آور است و اثر دیگر خانوادگی  که استحکام خانواده را در پی دارد و نیز اجتماعی که سالم بودن اجتماع  را بهمراه  دارد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود امر به معروف و نهی از منکر را از واجبات کفائی دانست و گفت:  حضر علی (ع) در این خصوص می فرماید: همه اعمال نیک حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در برابر دریاست.

کارشناس حراست کانون استان گفت: فرد آمر به معروف و ناهی از منکر باید شیوه‌های و شرایط امر به معروف و نهی از منکر و مراتب آنها را بداند و در غیر این صورت مفسده ایجاد می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =