ادبیت نثر، والاتر از روایت رخداد است

پنجمین جلسه‌ی مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از میثم متاجی، شاعر و منتقد ادبی، به‌عنوان مهمان و با موضوع « تکنیک‌های شعر آزاد» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، پنجمین جلسه‌ی انجمن شاعران نوجوان کانون گلستان با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری و با حضور میثم متاجی به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

متاجی در ابتدای صحبت‌های خود درباره محور هم‌نشینی و جانشینی واژه‌ها گفت: آغاز شعر به دلیل تحیّر و پایان‌بندی آن بخاطر تاثیرپذیری مخاطب، به‌ویژه در شعر آزاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین خاطر، بهتر است ضربه‌زنندگی آن حفظ شود.

شاعر «مجموعه شعر شیهه» درباره‌ی اثرگذاری رخدادهای اجتماعی روی ادبیات بیان داشت: ادبیت نثر والاتر از روایت رخداد است، چراکه ادبیت پابه‌پای تاریخ و چه‌بسا برجسته‌تر پیش می رود و برای مثال این مورد، «تاریخ بیهقی» یکی از بهترین نمونه‌های آن است.

شاعر و منتقد ادبی در خصوص ساختار و فرم شعر نیز تاکید کرد: فرم شعر پیرو مرکزیت شعر است و گزاره‌ها پیرامون آن مرکزیت بوده که شعر «داروگ» اثر «نیما یوشیج» یکی از بهترین نمونه‌ها است.

در این جلسه پادکستی با موضوع معرفی آثار میثم متاجی با اجرای بهناز گزمه، عضو انجمن ادبی ماه قلم آغاز و شش اثر از شعرهای آزاد شاعران انجمن با مشارکت اعضا و نقد مهمان انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =