نقش پررنگ عناصر بومی و اقلیمی در داستان‌نویسی نوجوانان کرمانشاهی

انجمن مجازی داستان قاصدک کانون استان کرمانشاه با حضور دکتر «سمیرا قیومی»، عضو هیات علمی دانشگاه، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی در ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه،  انجمن مجازی داستان قاصدک کانون استان کرمانشاه با حضور دکتر «سمیرا قیومی»، عضو هیات علمی دانشگاه، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی در ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ برگزار شد.  

بر همین اساس، در این جلسه، آثار داستانی تنی چند از اعضای نویسنده مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه توسط اعضا، مربیان، کارشناسان ادبی و میهمان برنامه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سمیرا قیومی، میهمان انجمن با اشاره به مشارکت فعال اعضای کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در انجمن داستان گفت: نقدهای صحیح و دقیق اعضای نوجوان کرمانشاهی نسبت به آثار ارایه‌شده، نشان از دقت آنها به آثار داستانی و همچنین، مطالعه خوب و حضور پویای آنها در انجمن‌های داستان است.

قیومی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: آنچه که نظر مرا در خواندن آثار داستانی اعضای نوجوان کرمانشاهی به خود معطوف کرد؛ توجه ویژه و پُررنگ اعضا به عناصر و مظاهر اقلیمی، بومی و محلی در آثار داستانی آنها است. به نحوی که تصاویر و فضای موجود در داستان‌های خوانده شده در انجمن مجازی داستان امروز نیز حکایت از این مساله دارد.

در ادامه انجمن مجازی داستان، ضمن نقد و بررسی آثار داستانی اعضا، شرکت‌کنندگان به پرسش و پاسخ با میهمان برنامه پیرامون داستان و داستان‌نویسی پرداختند.

سمیرا قیومی، متولد ۱۳۶۰ در شهر سمنان آثاری در زمینه کودک نوجوان دارد؛ از جمله «خنده‌های تربچه‌ای» از انتشارات علمی و فرهنگی، «صورتی مثل ابر» از انتشارات شکوفه، «لولو آلبالو و «یک دو سه چیلیک» از انتشارات علمی و فرهنگی و ...
قیومی همچنین مقاله‌هایی با عنوان‌های: حکایت آفتاب گردش (پژوهش)، انتشارات سخن، ۱۳۸۵نگاهی دیگر به بیتی از مثنوی، مجله مطالعات عرفانی، ۱۳۸۵، مدخل بهرام صادقی، دانشنامه جهان اسلام، ظرفیت بازنویسی متون عرفانی به منظور رشد معنوی کودکان باتوجه به نظریه آگاهی ارتباطی، همایش ملی پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی و کنفرانس بین‌المللی معنویت و کودکان، دانشگاه کبک کانادا، ۲۰۱۸ داشته است.

با شیوع بیماری کروناویروس، انجمن‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه به صورت مجازی پیگیری و برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =