تجلیل از برگزیدگان فراخوان‌های کانون در ویژه‌برنامه «سُلاله یاس»

برگزیدگان فراخوان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در ویژه‌نامه مجازی «سُلاله یاس»، با لوح سپاس و هدیه تجلیل‌ شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، هم‌زمانی برگزاری این ویژه‌برنامه مجازی با ایام فاطمیه و دهه بصیرت، گویای هدف‌گذاری دست‌اندرکاران انتشار این فراخوان‌ها بود و نگاهی ویژه به تعمیق باورهای دینی مخاطبان و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه داشت.

فراخوان «دل‌نوشته‌ای به سرداردل‌ها»، «در قاب عاشورا»، «قصه‌های نینوا» و «خانه مهر حسینی» کانون که در مناسبت‌های مختلف منتشرشد، استقبال ارزش‌مند علاقه‌مندان گروه‌های سنی مختلف را به‌دنبال داشت و ویژه‌برنامه «سُلاله یاس»، گامی در جهت پاس‌داشت این همراهی ارزش‌مند به‌شمارمی‌رفت.

آینده‌سازان ایران اسلامی، سردار سلیمانی‌های فردا هستند

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این آغاز این ویژه‌برنامه مجازی گفت: سخنی که بر زبان می‌آوریم، سخن دل و برگزیدن عنوان «سُلاله یاس» برای این ویژه‌برنامه که برگرفته از ریشه‌های دینی و فرهنگی است، بیان‌گر حرکت قابل تقدیر شرکت‌کنندگان در همراهی با حرکت‌های ارزش‌مند فرهنگی، هنری و ادبی محسوب‌می‌شود.

اسفندیارضیائی در ادامه، از اهمیت توسل به خاندان عصمت و طهارت سخن‌گفت و با اشاره به هم‌زمانی ایام فاطمیه با سال‌گرد شهادت سرداردل‌ها گفت: مرور تاریخ، به روشنی گواه نقش‌آفرینی مردان و زنان ایرانی است و چنانچه در هر وادی گام بردارند، منشاء خیرات و برکات خواهندبود.

  این مدیر فرهنگی هم‌چنین، سردارشهید حاج قاسم سلیمانی را نمادی از رأفت اسلامی و مصداق بارز آیه ۲۹ سوره شریفه فتح دانست و سرسختی در برابر کفار و دشمنان و مهربانی با یاران را شاخصه‌ی سردمدار جبهه مقاومت عنوان‌کرد.

نقش و جایگاه سردار سلیمانی در وحدت‌آفرینی، مقابله با نحله‌های فرهنگی دشمنان و نفاق‌آفرینی، از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی است که در سخنان اسفندیارضیائی به آن اشاره‌شد و وی با تبیین این موضوع که نزدیک‌سازی مذاهب، باورها و تفکرات، از برجستگی‌های مکتب شهید سلیمانی و برگرفته سیره عملی«سلاله یاس» است گفت: شما کودکان و نوجوانان، سردارسلیمانی‌های فردا به‌شمارمی‌روید و قدردان آفرینش‌های ‌ارزش‌مندتان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی هستیم.

توصیه به مخاطبان برای خودسازی و آینده‌سازی و ضرورت  پیوند با مراکز فرهنگی هنری کانون و همراهی با این مجموعه فرهنگی در عرصه‌ی فضای مجازی، پایان‌بخش سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌شمارمی‌رفت.

اشتراک‌گذاری نماهنگ، با محوریت سردار سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی، خوانش‌دل‌ آثار از سوی برگزیدگان و اهدای لوح سپاس و هدایا به برترین‌های فراخوان‌ «دل‌نوشته‌ای به سردار دل‌ها»، «قصه‌های ایثار»، «درقاب عاشورا» و «خانه مهر حسینی» پایان‌بخش این ویژه‌برنامه مجازی بود.

تجلیل از برگزیدگان و خوانش متن لوح سپاس 
خوانش آثار از سوی برگزیدگان 
                  اشتراک‌گذاری نماهنگ با محوریت سرداردل‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =