چهارمین آسمان‌نمای دیجیتال کانون خراسان جنوبی افتتاح شد

همزمان با دهه بصیرت و میثاق با ولایت، چهارمین آسمان‌نمای دیجیتال کانون خراسان جنوبی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بیرجند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، چهارمین آسمان نمای دیجیتال خراسان جنوبی امروز ۱۶ دی۱۳۹۹ با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولان استانی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بیرجند افتتاح شد.

«طاهره حمیدی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی در این مراسم با گرامی‌داشت ایام الله دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: در  دهه بصیرت و میثاق فاطمی چهارمین آسمان نمای دیجیتال با نام «سربازان کوچک حاج قاسم» به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این آسمان نمای دیجیتال در استان کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه علمی به خصوص علم زیبای نجوم است، افزود: برای راه اندازی این آسمان نما بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که با تجهیزات و بازسازی مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بیرجند در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حمیدی با اشاره به اینکه تاکنون سه آسمان‌نمای دیجیتال در شهرستان‌های درمیان، فردوس و طبس و بیرجند راه اندازی شده است، یادآور شد: از سال گذشته اولین انجمن نجوم استان نیز در مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان فردوس با هدف شناسایی استعدادها، ارتقای سطح علمی و دانش شرکت‌کنندگان و آشنایی نوجوانان با اتفاقات به‌روز و جدید حوزه نجوم و ستاره‌شناسی فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر ۱۳۰ نفر از کودک و نوجوانان عضو این انجمن هستند.

وی با باین اینکه راه اندازی آسمان‌نما در سایر شهرستان ها نیز در دستور کار است، خاطر نشان کرد: علاوه بر کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری بیرجند، دانش آموزان مدارس و تمامی علاقه‌مندان به علم نجوم می‌توانند بعد از اینکه ستاد استانی مبارزه با کرونا اجازه  بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری را داد با زمان‌بندی و گرفتن وقت از قبل با حضور در کانون شماره ۲ بیرجند از امکانات آسمان نمای دیجیتال بهره‌مند شوند.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین نوفرستی»، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، نفیسه نخعی مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، احمد ملایی رییس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی، زمانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از اعضای کمیته کودک نوجوان دهه فجر استان و حضور آنلاین مسئولین مراکز و مربیان کانون استان بر گزار شد از  کتاب «سلام آسمان» منتخب آثار ادبی مهرواره سربازان کوچک حاج قاسم سلیمانی که مزین به تقریظ حضرت آیت الله عبادی  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بود نیز رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =