آیین رونمایی از عروسک نماد مدافعان سلامت در کرمانشاه

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با هدف قدردانی از کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت، ویژه‌برنامه‌ای را با عنوان «فرشتگان رحمت» در روز سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ و در حیاط خانه‌موزه جلیلی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، این اداره کل با هدف قدردانی از کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت، ویژه‌برنامه‌ای را با عنوان «فرشتگان رحمت» و در روز سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ برگزار کرد.

در این برنامه، که از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰ ظهر روز سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ و در محوطه خانه‌موزه جلیلی(مرکز شماره ۱۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه) برگزار شد، ضمن اجرای سرودی با موضوع قدردانی از زحمات کادر درمان، عروسک غول‌پیکر مدافع سلامت نیز رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت قرآن مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه در سخنانی کوتاه، به اهمیت سپاسگزاری از تلاش مقدس کادر درمانی اشاره کرد و افزود: با شیوع بیماری کروناویروس، کادر درمانی همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در سنگر جهاد و ایثار قرار گرفتند و به دفاع از مردم در مقابل بیماری کرونا پرداختند. تا جایی که برخی از این عزیزان حتی با نثار جانشان، شهیدان مدافع سلامت لقب گرفتند.

فتاحی با اشاره به اجرای ویژه برنامه کانون استان کرمانشاه برای قدردانی از کادر درمان گفت: آیین فرشتگان رحمت که به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برگزار شده است، در حقیقت؛ آیین قدردانی از فداکاری و ایثار عزیزان پرتلاش کادردرمان است.

فتاحی گفت: ما عروسک را واسطه تربیتی می‌دانیم و از طریق عروسک‌ها، پیام‌ها خیلی بهتر به کودکان منتقل می‌شود.
مدیرکل کانون استان افزود: ما تاثیر کار عروسک‌ها در بچه‌ها را در بحران زلزله دیده بودیم و تصمیم گرفتیم که بچه‌ها باتوجه به اینکه در خانه هستند و کمتر بیرون می‌آیند از این عروسک رونمایی کنیم و این شروعی برای بیان پیام‌های مربوط به سلامت از زبان این عروسک باشد.
او با بیان اینکه این عروسک را به ۲ جهت ساخته‌ایم،  اظهار داشت: اول اینکه؛ دنبال تقدیر از کادر درمان و سلامت استان بودیم که هدیه‌ای از طرف کانون به عنوان نماینده کودکان و نوجوانان باشد و تولد این عروسک شروعی برای پیام‌ها و نکته‌هایی که به کودکان می‌خواهیم انتقال دهیم از زبان این عروسک باشد.
فتاحی با بیان اینکه این عروسک توسط کارشناسان کانون استان طراحی و ساخته شده است، اظهار داشت: برای این موضوع برنامه داریم که کلیپ‌هایی کوتاه تهیه کنیم و از این عروسک در صدا و سیما هم استفاده شود و پیام‌های مربوط به سلامت را به آنها منتقل کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه گفت: ما تصمیم داشتیم این برنامه را با هدف تقدیر و تشکر از فداکاری کادر درمان در محوطه بیمارستان گلستان شهر کرمانشاه برگزار کنیم که به دلیل شرایط کرونا مکان را تغییر دادیم. اما در صورت مساعد شدن شرایط این برنامه را به جهت تلاش‌های مدافعان سلامت در محوطه این بیمارستان برگزار خواهیم کرد.
فتاحی افزود: در آیین امروز همچنین کودکان عضو کانون دعاهایی برای پایان کرونا نوشتند و به بادکنک ها وصل کردند و به آسمان فرستادند.
او به حضور ۶ تن از پرستاران زن و مرد در این آئین نیز اشاره کرد و گفت: با اهدای بسته‌های فرهنگی از این افراد به نمایندگی از همه مدافعان سلامت استان به واسطه تلاش‌ها و فداکاری‌های مدافعان سلامت قدردانی کردیم.
 مدیرکل کانون استان افزود: در نظر داریم این عروسک را در قطع کوچک بسازیم و در برنامه‌های فرهنگی و پیام‌رسانی به کودکان و نوجوانان از آن استفاده کنیم.

در این مراسم، از عروسک نماد مدافع سلامت رونمایی شد.

ساخت این عروسک با کمک مواد دورریختنی انجام شده و برای قالب سر عروسک از بطری‌های نوشابه کمک گرفته شده است.

همچنین، برای پاپیه ماشه آن از نشریه‌ها و روزنامه‌های باطله استفاده شد.

چند مدل لوله پلیکا، قفل کارابین، لوله هود، کش‌های قیطان، چسب‌های مختلف و ...از دیگر مواد به کار رفته در ساخت این عروسک بوده است.

این عروسک در واحد آفرینش‌های هنری، واحد هنرهای نمایشی با کمک چند عضو ارشد انجمن نمایش کانون استان کرمانشاه طراحی و ساخته شده است.

پس از آیین رونمایی عروسک مدافع سلامت، گروه سرود مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه با لباس محلی و روپوش پرستاری به اجرای برنامه پرداختند.

این سرودها به جهت قدردانی از تلاش بی‌شائبه کادر درمان به آنان تقدیم شد.

در بخشی دیگر از این برنامه، بادکنک‌های رنگی که دعای کودکان که با مضمون‌های؛ رهایی از ویروس کرونا و سلامتی همه مردم به آنها متصل بود، به آسمان رها شد، که منظره زیبایی را به آسمان بخشیدند.

در ادامه، خواندن دعای سلامتی توسط اعضا، قرائت پیام قدردانی و تشکر از مدافعان سلامت، و... به عنوان برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این مراسم به اجرا در آمدند.

در پایان این مراسم نیز، از تنی چند از کادر درمان بیمارستان‌های کرمانشاه به عنوان نماینده کادر درمانی با اهدای جوایزی فرهنگی قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =