«نقد آثار اعضا» موضوع سیزدهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون در سیستان و بلوچستان

سیزدهمین نشست انجمن عکاسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با رویکرد بررسی آثار اعضا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، سیزدهمین نشست انجمن عکاسان کانون استان برگزار شد.

در این نشست مجازی، که با رویکرد نقد آثار اعضا تشکیل شد، کارشناس هنری کانون استان همدان و مدرس کارگاه ضمن دیدن عکس‌های اعضا در گروه و برشمردن نقاط قوت آثار و بیان نکته‌هایی جهت بالابردن کیفیت کارها، توصیه‌هایی نیز در جمع اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان مطرح کرد.

لیلاسادات خوانساری استفاده مناسب از عناصر بصری را یکی از تکنیک‌های بهبود کیفیت کار دانست و گفت: این عناصر به فراوانی در طبیعت پیرامون ما وجود دارند و ما می‌توانیم با نگاه دقیق‌تر و افزایش سطح دانش خود از آنها بهره ببریم.

آشنایی با اقلیم محل زندگی، استفاده از نور طبیعی و آگاهی از ساعت‌های طلایی برای استفاده از آن، به کارگیری نورهای مختلف، بهره‌بردن از بافت‌های طبیعی مثل پوست حیوانات، رنگ‎ها و اشیا برخی از عناصری بود که خوانساری از آنها نام برد و از هنرمندان نوجوان کانون خواست با تمرین و انعطاف بیشتر به سوژه‌ها از زاویه‌های گوناگون نگاه کنند.

کارشناس انجمن در ادامه و در بیان اهمیت زاویه‌ی دید عنوان کرد: زاویه‌ی دید می‌تواند عکس ما را از یک اثر معمولی به یک اثر ویژه تبدیل کند و شبیه یک امضا برای آثار ما باشد.

وی در معرفی برخی سوژه‌ها برای افزایش توان هنری حاضران به آنان توصیه کرد از کودکان و حیوانات، به دلیل غیرقابل کنترل بودن حرکت‌های آنان در بازی‌ها، خواب و... از یک‌سو و در دسترس بودن از سوی دیگر، استفاده کنند.

«آداب و رسوم و فرهنگ» و ظرفیت آن برای عکاسان یکی دیگر از توصیه‌های نماینده‌ی انجمن عکاسان همدان بود، که به گفته‌ی وی، باعث می‌شد علاوه بر استفاده از این عناصر محلی و معرفی آن به محیطی فراتر از محل زندگی عکاس، در زنده نگه داشتن این میراث معنوی موثر باشد.

خوانساری در پایان این نشست گفت: یک عکاس می‌تواند بارها و بارها از یک سوژه عکس بگیرد درحالیکه هیچکدام از آنها تکراری نباشد و این زمانی ممکن می‌شود که شما دانسته‌های خود را همراه با خلاقیت به کار بگیرید.

گفتنی است لیلاسادات خوانساری، کارشناس هنری کانون همدان و نماینده‌ی انجمن عکاسان این استان است که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =