کارگاه آموزشی فن هنر بیان عکاسی ویژه مربیان استان

کارگاه آموزشی فن هنر بیان عکاسی ویژه‌ی مربیان فرهنگی، هنری و ادبی استان با هدف طرح مباحث کلی در دنیای عکاسی حرفه‌ای و چگونگی انتقال این مفاهیم به اعضای کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، این کارگاه آموزشی مجازی طی پنج جلسه مجازی روز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۹ ویژه مربیان مراکز کانون با تدریس ریحانه سادات هاشمیان مربی هنری و نماینده‌ی انجمن عکاسی کانون استان آغاز شده و تا پایان دی ماه روزهای دوشنبه و چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

توجه به مباحث خلاقیت در هنر و چگونگی ایجاد آن، تاریخچه هنر عکاسی و چگونگی آموزش این هنر سه بعدی برای دو گروه سنی کودک و نوجوان از جمله مباحث مقدماتی بود که هاشمیان در اولین جلسه برای مربیان حاضر در این نشست مطرح کرد.

وی بخشی از مباحث خود را به موضوع آشنایی کلی با ساختار دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای و چگونگی عکاسی کردن با موبایل از لحاظ فنی و معرفی مختصر نوع لنز ها در عکاسی اختصاص داد.

معرفی هنر عکاسی و جایگاه آن در هنر و نگاه خلاقانه، در این هنر با هدف آشنایی کلی با عکاسی و تاثیر آن در نوع نگرش و چگونگی تلفیق آن با سایر هنرها برای  علاقه مند کردن کودکان و نوجوانان به هنر عکاسی،آشنایی با انواع سبک‌های عکاسی و چگونگی استفاده از آن در خلق آثاری خاص و انتقال مفهوم دیدن از جنبه‌های مختلف عکاسی برای هدایت صحیح و اصولی عضو به هنر عکاسی از مباحث مهمی بود که توسط نماینده انجمن عکاسی استان بیان شد.

هاشمیان در این کارگاه آموزشی، قانون طلایی، ترکیب بندی، خطوط، نقاط طلایی و تاثیر ترکیب بندی مناسب در خلق اثر و نوع تاثیر گذاری آن از نظر محتوایی بر مخاطب را بیان کرد و با معرفی چهار اصل طلایی نور، دیافراگم، شاتر و ایزو در دوربین‌های حرفه‌ای و موبایل‌ها به تاثیر گذاری آنها در محتوای عکس و چگونگی خلق تصاویر خاص، مفهومی، انتزاعی با استفاده این چهار اصل پرداخت.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی ۳۵ نفر از مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون استان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =