راه‌اندازی یک کتاب‌خانه سیار روستایی و آسمان‌نمای دیجیتال در کانون بیرجند

دومین کتاب‌خانه سیار روستایی و اولین آسمان‌نمای دیجیتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند در استان خراسان جنوبی هم‌زمان با دهه بصیرت و میثاق با ولایت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب‌خانه شماره ۲ سیار روستایی کانون بیرجند سیزدهمین کتاب‌خانه سیار کانون استان خراسان جنوبی است که به نام شهید دکتر محسن فخری‌زاده نام‌گذاری شده است.
هم‌زمان از پرتره این شهید و دانشمند هسته‌ای ایران اثر سیدعلیرضا حسینی مربی این کتاب‌خانه کانون رونمایی شد.
در آیین بهره‌برداری از این کتاب‌خانه که با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرماندار شهرستان بیرجند برگزار شد، طاهره حمیدی مدیرکل کانون استان توضیح داد: برای راه‌اندازی این کتاب‌خانه نزدیک به هشت میلیارد ریال  هزینه شده است تا به بیش از ۱۵ روستای شهرستان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه کند.
علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند نیز طی سخنانی کانون را مهد پرورش بزرگان ادبی و هنری دانست و ابراز امیدواری کرد  که این کتاب‌خانه نیز مانند سایر خدمات کانون بتواند زمینه بروز استعدادهای کودکان ونوجوانان مستعد استان را فراهم کند.
برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آسمان‌نمای دیجیتال در دیگر شهرهای خراسان جنوبی
بر اساس این گزارش همچنین در آیین دیگری، اولین آسمان‌نمای دیجیتال کانون خراسان جنوبی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بیرجند به بهره‌برداری رسید.
این آسمان‌نما چهارمین آسمان‌نمای کانون استان است که با حضور قائم‌مقام نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولان استانی آغاز به کار کرد.
در این آیین حجت الاسلام «غلامحسین نوفرستی»، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، با یادآوری ایام فاطمیه و گرامی‌داشت دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نوجوانان و جوانان را به الگو گرفتن از شخصیت آن شهید بزرگوار توصیه کرد و گفت: شاخصه‌های اخلاقی و رفتاری این شهید برای همگان، به ویژه نسل جوان کشور و سایر ملت‌ها درس‌آموز است.
«طاهره حمیدی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی نیز با بیان این که چهارمین آسمان نمای دیجیتال استان با نام «سربازان کوچک حاج قاسم» نام‌گذاری شده است، هدف از راه‌اندازی این آسمان‌نمای دیجیتال را کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه علمی به خصوص علم زیبای نجوم است و افزود: برای راه‌اندازی این آسمان‌نما نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که با تجهیزات و بازسازی مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بیرجند جمع هزینه‌ها به ۵۰۰ میلیون تومان رسید.
وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون سه آسمان‌نمای دیجیتال در شهرستان‌های درمیان، فردوس و طبس و بیرجند فعال است، یادآور شد: راه‌اندازی آسمان‌نما در دیگر شهرستان‌های استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
یادآوری می‌شود در این آیین که روز ۱۴ دی ۱۳۹۹ برگزار شد، علاوه بر قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، رییس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از اعضای کمیته کودک نوجوان دهه فجر استان نیز حضور داشتند و در پایان از  کتاب «سلام آسمان» منتخب آثار ادبی مهرواره سربازان کوچک حاج قاسم سلیمانی که مزین به تقریظ حضرت آیت‌الله عبادی  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بود، نیز رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =