گردهم‌آیی مسئولان مراکز کانون استان سمنان

گردهم‌آیی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان طی دو روز در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در آستانه‌ی چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هم‌چنین برگزاری دوره‌های تخصصی برخط ویژه فصل زمستان، گردهم‌آیی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۵ و ۱۶ دی ۱۳۹۹ در بستر فضای مجازی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این گردهم‌آیی مدیرکل، معاونان فرهنگی، اداری‌مالی و کارشناسان این دو حوزه، مدیر کانون‌زبان، انفورماتیک و روابط‌عمومی، مطالبی در ارتباط با حوزه‌ی فعالیت خود بیان کردند و به پرسش‌های مسئولان پاسخ دادند.

برنامه‌های دهه‌ی فجر، پر رنگ‌تر اجرا شود

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان ضمن قدردانی از تلاش تمامی نیروهای تمام‌وقت و پاره‌وقت رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی در شرایط شیوع ویروس کرونا، مؤفقیت استان را در زمینه‌ی رشد کیفی و کمّی دوره‌های برخط فصل پاییز، تبریک گفت.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه ضمن گرامی‌داشت یاد و نام حضرت امام(ره) و شهدای گرانقدر و ایام سال‌روز شهادت سردار قاسم سلیمانی و چهلمین‌روز شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و توجه دادن به چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر هم‌دلی، هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری با نهادهای فرهنگی، تأکید و اظهار کرد: امسال دهه‌ی فجر اهمیت مضاعفی دارد و بایست جدی‌تر از سال گذشته به آن پرداخته و فعالیت‌ها و برنامه‌ها پر محتواتر و پر رنگ‌تر اجرا شود.

وی در بخشی از سخنانش با توجه به وضعیت دورکاری مربیان بر نظم سازمانی و نظم‌بخشی به امور، تأکید و آن را دغدغه‌ی نیروی انسانی نبست به شغل و وظیفه‌اش، عنوان و خاطرنشان کرد: تمامی همکاران مراکز از ایده‌های نو و خلاقیت‌های خود، اعضا و حتی والدین آن‌ها بهره گیرند و متکی به دستور محض نباشند و اگر هم در اجرای فعالیت‌ها و امور عادی و جاری مرکز، ابهام و سؤالی داشتند با روحیه باز بدون لکنت، به‌موقع و به‌صورت شبانه‌روزی به اداره‌کل انتقال دهند و مسأله را حل کنند.

خدابخشی، حس هم‌دلی، اتحاد، هم‌افزایی و آرامشی را که در سطح استان حاکم است نشانه‌ی بلوغ و سواد بالای همکاران دانست و ابراز امیدواری کرد که این روحیه متصف به اخلاق و رفتارمندی هرچه بیش‌تر، عمیق‌تر و مایه رشد کمّی و کیفی فعالیت‌ها شود.

تأکید بر ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌های عمومی فرهنگی

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان نیز در ابتدای سخنانش از مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری برای تشکیل کارگاه‌های تخصصی فصل زمستان و ارائه‌ی آمار به حدّ نصاب رسیدن ۵۴ کارگاه تخصصی و افزایش این آمار تا پایان مهلت ثبت‌نام، قدردانی کرد.

معدنی در ادامه با اشاره به این‌که ارزیابی عملکرد مراکز بر پایه معیارها و شاخص‌های تعیین‌شده متناسب با اهداف استانی است، افزود: محورهای ارزیابی، برگزاری جلسات شورای فرهنگی، گزارش برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی، مشارکت در انجمن‌ها  و پاسخ‌گویی درست و به‌موقع مکاتبات است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌های عمومی فرهنگی و رصد جدّی اعضای فعال و غیر فعال و غیر واقعی مراکز فرهنگی‌هنری در سایت مجازی، مطالعه‌ی دقیق دستورالعمل‌های ارسالی در بخش پذیرش عضو و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی، اطلاع‌رسانی در بخش دوره‌ی سوم فراخوان ایده آزاد و جلب مشارکت اعضا و مریبان خلاق و توانمند در تولید ایده اسباب‌بازی، آیین‌نامه‌ی کارگروه کودک و نوجوان چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب و معرفی دبیر کارگروه استانی و هم‌چنین مسئولان کمیته‌های شهرستانی، مشارکت با بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی، تشکیل جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، نظارت بر طرح درس فعالیت‌های تخصصی و عمومی فرهنگی و... تاکید کرد.

هر مرکز فرهنگی‌هنری کانون یک مرکز کانون‌زبان

فاطمه ربانی مدیر کانون‌زبان استان سمنان در بخشی از این گردهم‌آیی ضمن قدردانی از هم‌کاری و تعامل شایسته کانون‌ با کانون‌زبان استان در زمینه‌ی تبلیغات کلاس‌های آنلاین و بازنشر پوسترها در فضای مجازی به پویش «هر مرکز فرهنگی‌هنری کانون یک مرکز کانون‌زبان»، اشاره و اظهار کرد: در شرایط فعلی امکان برگزاری کلاس‌های آموزش حضوری وجود ندارد و بسترهای مناسب فضای مجازی موجود راه حل کمک به مشکلات آموزشی کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه هدف از اجرای این پویش را دسترسی آسان و ارائه خدمات آموزشی کانون‌زبان به زبان‌آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: زبان‌آموزانی که دسترسی به مراکز کانون‌زبان ندارند با مراجعه به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری برای ثبت‌نام در این کلاس‌ها راهنمایی می‌شوند.

گفتنی است؛ چگونگی ثبت فعالیت‌های تخصصی و عمومی، مطالعه‌ی دقیق شیوه‌نامه‌ها و فراخوان‌ها، تهیه مستندات از دوره‌های برخط، نظارت کارشناسان و مسئولان بر دوره‌های اجرایی، تشکیل کارگروه شهرستانی و اعلام برنامه‌های دهه‌ی فجر به استان، چگونگی تعیین سطح زبان‌آموزان و میزان شهریه کلاس زبان در مناطق عادی و کم‌برخوردار، شیوه‌ی تدریس مدرسان، تهیه محصولات فرهنگی، شرایط بیمه تکمیلی، تهیه بانک اطلاعاتی در مراکز فرهنگی‌هنری و... برخی از موضوع‌هایی بود که در این گردهم‌آیی عنوان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =