ایده را باید از اتفاقات خاص زندگی بیابیم

دوازدهمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی نوجوان خراسان رضوی با حضور ساغر لطفی نژاد در ۱۰ دی ۱۳۹۹ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی،  ساغر لطفی نژاد کارشناس مرکز تولید تئاتر کانون کشور در این نشست مجازی بیان داشت: سه عنصر در ارائه‌ی یک هنر؛ خلاقیت، نوآوری و تکنیک است که ما در اینجا هنرمان را در قالب نمایشنامه ارائه میدیم ابزار برای نوشتن:قلم است و تمرکز؛ تا زمانی ما روی یک مسئله تمرکز نکنیم نمی توانیم جمله طلایی را پیدا کنیم تا موضوع و دیالوگ ها در نمایش ما عمق داشته باشد و مخاطب را به فکر وا دارد.

وی در ادامه گفت: ایده را باید از اتفاقات خاص زندگی بیابیم؛ بگردیم دنبال شخص خاص و اتفاق خاص برای نمایشنامه مان اولین نکته ای که باید دقت کنیم این است که نمایشنامه برای چه اجرایی مینویسیم؛ عروسکی یا زنده؟ اولین تفاوت نمایشنامه عروسکی با زنده اجرا کننده است؛ عروسک یا انسان

کارشناس مرکز تولید تئاتر کانون کشور در خصوص محدویت های گفت: محدودیت مکانی: عروسک نسبت به انسان روی سن اجرا، محدودیت مکانی بیشتری دارد و بین عروسک ها عروسک دستکشی با نخی متفاوت است. محدودیت حرکتی؛ عروسک دستکشی نمی تواند از پله بالا برود، اگر بالا و بالا تر برود، دست عروسک گردان دیده می شود اما عروسک نخی و اجرای زنده این محدودیت را ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =