تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به امضا رسید

تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در زمینه‌های فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی کودکان و نوجوان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری  استان قم، تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم توسط سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و حامد حجتی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به امضا رسید. این تفاهم‌نامه با هدف هم‌افزایی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کودکان و نوجوانان بین دو سازمان منعقد شد.
حامد حجتی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ضمن استقبال از انعقاد تفاهم‌نامه و هم‌افزایی دو مجموعه به ویژه در حوزه کودک و نوجوان، اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر دو مقوله بسیار مهم در جامعه هستند . اگرچه فرهنگ و هنر در حوزه سیاسی نقش زیادی ندارند، اما در گسترش فضاهای اجتماعی و شکل‌گیری آینده نقشی بسیار تاثیرگذار دارند؛ از این رو نیازمند توجه بیشتر و ارائه برنامه منسجم است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تاکید کرد: وجه مشترک دو مجموعه، عنصر دوست‌داشتنی کتاب است و امیدوارم که با هم‌افزایی و همکاری حول کتاب اتفاقات بزرگی در استان شکل گیرد. وی افزود: در کانون علاوه بر توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی، حدود ۵۰ فعالیت متنوع تعریف شده است که منجر به کشف استعداد کودکان و نوجوانان می‌شود.
حامد حجتی در این نشست همچنین به شرایط خاص کنونی جامعه و بیماری کرونا نیز اشاره کرد و بیان داشت: در شرایط کرونا، تمام برنامه‌های فرهنگی و استعدادیابی کانون به صورت برخط اجرا می‌شود و یکی از برکات استفاده از فضای مجازی، عمومی‌تر شدن فضاهای اختصاصی در کانون است. وی همچنین از برگزاری  دوره برخط زمستانه کانون با بیش از ۲۰ کارگاه برخط خبر داد که توسط مربیان خبره و باسابقه تدریس می‌شود.

IMG_0019.JPG

     

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر تشابه جنس کارهای فرهنگی و وجود دغدغه مشترک دو مجموعه، بیان کرد: حوزه فرهنگ، حوزه‌ای مظلوم و مغفول، نه تنها در قم، بلکه در کل کشور است. وی از حضور و فعالیت کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: اکثر کتابخانه‌های‌ عمومی تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌ها، دارای صفحات اینستاگرام بوده که فعالیت‌ و تولیدات محتوایی خود را در آن منتشر می‌کنند.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر کمبود شدید فضای کتابخانه عمومی در شهر قم، ابراز کرد: با کمک مسئولین استانی و همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابخانه عمومی شهدای نوبهار، افتتاح شد و کتابخانه مرکزی قم نیز با تاکیدات و پیگیری‌های ویژه دبیرکل محترم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تا پایان سال افتتاح خواهد شد. وی همچنین از سرمایه‌گذاری نهاد در حوزه کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: در اکثر کتابخانه‌های عمومی استان و کشور، بخش مجزای کودک و نوجوان ایجاد شده است و کودکان و نوجوانان، پای پدر و مادر را نیزبه کتابخانه باز کرده‌اند که بسیار نوید بخش است. در این الگو، کتابخانه‌ها در حال تبدیل به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال خواهند بود که باعث تغییر و ارتقای وضعیت اجتماعی می‌شود.
در پایان جلسه، سجاد عمرانی و کارشناسان ستاد از بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بازدید کردند.

IMG_0038.JPG

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =