نمایش مجموعه عکس آداب و رسوم مردم هرمزگان

در نشستی که با حضور مدیر کل کانون هرمزگان، کارشناسان،مربیان و اعضای نوجوان برگزار شد؛ مجموعه عکس هایی از کانون سیریک با موضوع آداب و رسوم مردم این منطقه در روز عید فطر پخش شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در دهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان استان هرمزگان با موضوع مجموعه عکس با حضور معصومه آقایی کار شناس ارشد و مدرس عکاسی برگزار شد.

آقایی ضمن ارایه تعاریفی راجع به مجموعه عکس به اهمیت استفاده از مجموعه عکس یا تک عکس اشاره کرد و گفت: نمی توان گفت کدام یک از این دو بهتر است بلکه بسته به شرایط دارد که عکاس از کدام استفاده نماید.

این مدرس عکاسی راجع به عوامل مهم در مجموعه عکس به مواردی همچون روایت درست و منطقی، ارتباط میان عکس ها،چیدمان درست، یکدستی فرمی، شروع و پایان اشاره کرد.

آقایی با اشاره به شکل های مجموعه عکس اظهار داشت: از مجموعه عکس هم در فتوژورنالیسم(عکس های خبری) هم در عکاسی مفهومی و عکاسی هنری استفاده می شود.

وی مجموعه عکس را شیوه ای برای نشان دادن جنبه های مختلف یک موضوع و بررسی موضوع یا پدیده ای در جاهای مختلف و همچنین ارائه عکس به صورت بیانی دانست.

آقایی با ارائه مجموعه عکس هایی از عکاسان برتر ایران و جهان اعضا را به رعایت یکدستی فرمی و بصری عکس ها در مجموعه عکس فراخواند.

این مدرس دانشگاه افزود در فتوژورنالیسم از مجموعه عکس برای گزارش تصویری، مقاله یا جستاری تصویری و داستان تصویری استفاده می شود.

آقایی در ادامه دهمین نشست عکاسان نوجوان کانون هرمزگان  با نشان مجموعه عکس هایی اظهار داشت در شیوه عکس های پیاپی یا محل استقرار دوربین و موضوع متغییر یا هم موضوع و هم دوربین متحرک و همچنین در شیوه سوم دوربین متحرک و موضوع ثابت می باشد.

در این نشست که با حضور مدیر کل کانون هرمزگان، کارشناسان،مربیان و اعضای نوجوان برگزار شد مجموعه عکس هایی از کانون سیریک با موضوع آداب و رسوم  مردم این منطقه در روز عید فطر پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =