شبکه گسترده کتابخانه های کانون پرورش فکری نعمت بزرگی برای کودکان ایرانی است

افتتاحیه کارگاه های تخصصی بر خط کانون پرورش فکری هرمزگان با حضور کلر ژوبرت نویسنده، مترجم و تصویر گر کودک و نوجوان و تعدادی از اعضای کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ شامگاه ۲۲ دی ماه اعضای شرکت کننده در کارگاه های بر خط کانون پرورش فکری دور هم جمع شدند تا شروع فصل جدید کارگاههایشان را جشن بگیرند.

در این مراسم که کلر ژوبرت خالق کتاب های به یاد ماندنی کودکان حضور داشت گوشه هایی از توانمندی های اعضا کانون پرورش فکری به نمایش گذاشته شد.

در این نشست مجازی ژوبرت در جمع اعضا کانون گفت: در فرانسه کتابخانه هایی کودک  به گستردگی کتابخانه های کانون پرورش فکری وجود ندارد و کتابخانه های کانون نعمت بزرگی برای کودکان ایرانی است۰

نویسنده کتاب امین ترین دوست افزود: خیلی خوب است که شما بچه ها در کانون مهارت های مختلفی را می آموزید و توانمند می شوید و خدا را برای ورود به جامعه آماده می کنید.

خالق در جستجوی خدا اظهار داشت: کسی در کودکی به من نگفت که استعداد نوشتن داری! اما شما در کودکی این فرصت را دارید که بنویسید و ایده های خود را به تصویر بکشید.

این نویسنده مسلمان در پاسخ به این سوال که در داستانهایش  به دنبال چه هدفی هست گفت: همیشه آرزوهای بزرگی را برای تمام کودکان دنیا دنبال میکنم؛ اما بزرگترین آرزویم این است که  بچه ها امید داشته باشند و به خدا توکل کنند و بدانند زندگی همیشه آسان نیست و باید برای ساختن زندگیشان تلاش کرد.

ژوبرت در پایان برای بچه ها آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست زیاد بنویسند و فکرهایشان را به تصویر بکشند.

در این مراسم که پروین پشتکوهی مدیر کل کانون هرمزگان هرمزگان حضور داشت اظهار داشت: امروز تعریف گسترده تری از سواد وجود دارد و شما فرزندانم باید برای ساختن آینده تلاش کنید و خودتان را پیدا کنید.

وی گفت: فرزندانم گفتگو کردن را بیاموزید، نقد کردن را یاد بگیرید. بیایید هنرمندی متعهد و متخصص شوید و کانون پرورش فکری این فضا را برای شما می سازد.

مدیر کل کانون هرمزگان گفت:کانون جایی برای شما فراهم می سازد که شما انسانی توانمند و موثر باشید، ما برای کودکی و نوجوانی شما بستری فراهم کرده ایم تا خودتان را بشناسید و خودتان و هدفتان را بسازید.

وی افزود: همه ما باید هدف داشته باشیم و دارای برنامه ریزی باشیم و خداوند به ما خرد داده است و فعالیت های کانون در راستای خردورزی است.  

پشتکوهی ضمن تشکر از فعالیت مربیان و کارشناسان استان خطاب به اعضا افزود: مربیان شما آموزش های بسیاری دیده اند و برنامه ریزی منسجمی را برای شما فراهم کرده اند و خوشبختانه استقبال و  اعتماد خانواده ها به این نهاد با سابقه درخشان نشان از کیفیت بالای فعالیت های آن است.

پشتکوهی با اشاره به فرصت های پیش رو اظهار داشت: امروز اینترنت این فضا را برای همه شما فراهم ساخته است تا بتوانید با فراغ بال از فعالیت های متنوع کانون بهره مند شوید پس قدر این لحظات را بدانید.

گفتنی است ۵۲ کارگاه بر خط تخصصی استان هرمزگان با شرکت قریب ۶۰۰ نفر از بعدظهر روز دو شنبه ۲۲ دی ماه در حوزهای مختلف فرهنگی هنری و ادبی شامل شعر و قصه، نقاشی، طراحی، کاردستی، سفالگری، نمایشنامه خوانی، نقالی، بازیگری، خوانش متون کهن، خوشنویسی، بازی و سرگرمی، نوشتن خلاق، داستان نویسی، شعر سرایی، زیست شناسی و کارگاههای حال خوش زندگی آغاز به کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =