«گام به گام با یک پروژه‌ی عکاسی» موضوع نهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون گلستان

نهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از سهراب خواجه نژاد به‌عنوان مهمان ویژه در ۱۸ دی۱۳۹۹ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، نهمین جلسه تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری استان با موضوع «گام به گام با یک پروژه‌ی عکاسی» برگزار شد.

سهراب خواجه نژاد ابتدا در مورد عکاسی، هیجان انتخاب ایده‌ها با شروع عکس و نحوه رسیدن به آن را به‌صورت مرحله به مرحله برای اعضا توضیح داده و عکاسان را به دو گروه کسانی که با عکس ناگهانی با سوژه مواجه شده و عکاسی می‌کنند و کسانی که برای یک پروژه عکاسی، روز، زمان، فکر کردن به سوژه‌ها و درگیری طولانی دارند، تقسیم کرد.

کارشناس مسوول آفرینش‌های هنری کانون استان خراسان رضوی در ادامه توضیح داد: باید در حین عکاسی از موقعیت‌ها و نگاه‌های مختلف نسبت به سوژه دقت داشته و ضمن مطالعه و مشاهده عکس‌های متنوع، ضروری است از خود بپرسیم که دقیقا از چه چیزی می‌خواهیم عکس بگیریم؛ چرا می‌خواهیم عکس بگیریم و آیا این عکس می‌تواند پاسخگوی مخاطب ها و احساساتشان باشد.

در پایان وی در مورد سوژه‌ی خود که عکاسی از اسب و محل اسب سواری بود، آثار را با زاویه، کادرها و نماهای مختلف در حین کلاس به اشتراک گذاشت و با اعضا به نقد و بررسی آن پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =