کد خبر: 302586
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کتاب‌های کانون از جشنواره رشد جایزه گرفتند

هجدهمین جشنواره کتاب رشد در حالی به کار خود پایان داد که دو کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری به عنوان برگزیده و یک اثر نیز شایسته‌ی تقدیر این رویداد ادبی شناخته شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران» تألیف علی گلشن در گروه علوم تجربی این جشنواره برگزیده شد.
همچنین کتاب «خواب آب: سرگذشت آب و آب‌رسانی در ایران» تألیف عباس جهانگیریان در گروه مطالعات اجتماعی هجدهمین جشنواره کتاب رشد به‌عنوان برگزیده معرفی شد.
بر همین اساس در گروه پیش‌دبستانی-آموزشی نیز کتاب «تو لک‌لکی یا دارکوب؟» تالیف علی خدایی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شایسته تقدیر تشخیص داده شد.
در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۵۰۰ کتاب به دبیرخانه جشنواره رشد رسید که ۱۴۶۳ کتاب به عنوان کتاب آموزشی مناسب، تشخیص داده شد.
بر اساس این گزارش، ۱۲۷۸ ناشر در سامانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی ثبت‌نام کردند که در پایان با تایید کمیته علمی و هیات داوران، ۱۱ اثر برگزیده و ۱۹ اثر شایسته تقدیر شناخته شد.
داوران هجدهمین جشنواره کتاب رشد فهرست کامل نامزدهای خود را در ۲۶ گروه داوری کرد که در این فهرست اسامی ۱۰۹ عنوان کتاب به چشم می‌خورد.
بر همین اساس دو کتاب دیگر کانون پرورش فکری همچون «چیستان‌های علمی» تألیف رز وایلر و ترجمه کتایون صدرنیا در گروه بازی و سرگرمی و «واقعاً، جدّی جدّی!» تألیف امیلی ریوار و ترجمه پرناز نیری در گروه داستان کودک، نامزد دریافت جایزه این دوره از جشنواره رشد شدند.
یادآوری می‌شود آیین اهدای جوایز به برگزیدگان هجدهمین جشنواره کتاب رشد در روز سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =