استفاده مناسب از امکانات از ویژگی‌های «تئاتر در خانه» است

ششمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور «محسن اکرمی» و با عنوان«تئاتر در خانه» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 24 دی 1399، نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور «محسن اکرمی» به عنوان مدرس و با عنوان «تئاتر در خانه»برگزار شد.

اکرمی در آغاز نمایش و تئاتر را به صورت جداگانه تعریف کرد.وی «نمایش» را مجموعه‌ای از صداها و حرکات در برابر تماشاگران حتی بدون موضوع و «تئاتر» را روایت یک واقعه توسط بازیگر بر روی صحنه با حضور تماشاگران و نقطه مشترک هر دو را حضور تماشاگر معرفی کرد.

وی در ادامه اولین قدم برای اجرای یک تئاتر خانگی را داشتن ماجرا و داستان دانست.

اکرمی چند شیوه برای تبدیل ایده به نمایش‌نامه نام برد و با توجه به امکانات کم در خانه برای اجرای تئاتر ، به اهمیت استفاده از خلاقیت و نگاه نو در ساخت نمایش اشاره کرد و از نمایش سایه به عنوان یک گزینه مناسب نام برد.

وی درادامه راهکارهایی برای اجرای یک نمایش خانگی خوب ارائه کرد و با ارسال چند تصویر و فیلم، آموزش خود را برای مخاطبان کامل کرد.

اداره این نشست را «مرجان مسگری» مسوول انجمن هنرهای نمایشی استان برعهده داشت .

یادآور می‌شود، محسن اکرمی از فعالان به‌نام نمایش عروسکی است که در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی و عروسک‌سازی به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =