تامین اعتبار و تکمیل پروژه مرکز فرهنگی‌هنری زیباشهر زاهدان و تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری

معصومه هادی: کانون پرورش فکری به سبب پوشش نیازهای حقیقی کودکان و نوجوانان همواره مورد علاقه‌ی آنان بوده و اعتماد خانواده‌ها را همیشه همراه خود داشته است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل کانون استان گفت: برخورداری از نگاه فرهنگی یکی از ویژگی‌های مدیران تاثیرگذار است که در گسترش فعالیت‌های ماندگار در سطح منطقه بسیار موثر است و که پیامد آن علاوه بر شادی کودکان و نوجوانان، رشد فرهنگی و پرورش خلاقیت، خواهد بود.

معصومه هادی در ادامه افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیر باز، به سبب پوشش نیازهای حقیقی کودکان و نوجوان همواره مورد علاقه‌ی آنان بوده و اعتماد خانواده‌ها را، به عنوان یک سرمایه‌ی عظیم معنوی، همیشه همراه خود داشته است.

وی سپس در خصوص فعالیت‌های کانون گفت: کانون استان با ۳۰ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی مشغول خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان استان است و این در حالی است که سیستان و بلوچستان به عنوان جوان‌ترین و پهناورترین استان کشور نیازهای فرهنگی گسترده‌تری دارد که امکانات کانون پاسخگوی این نیاز فرهنگی نیست.

مدیرکل کانون هم‌چنین مراکز در حال ساخت کانون در منطقه‌ی زیباشهر زاهدان و شهرهای مهرستان، سوران و قصرقند را چهار پروژه‌ی مهم کانون معرفی کرد و در این رابطه گفت: پروژه‌ی منطقه‌ی زیباشهر زاهدان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در بخش‌هایی از پروژه‌های دیگر نیز پیشرفت‌هایی، حاصل شده که در صورت تامین اعتبار و اتمام آنها می‌توان بخشی از نیازهای کودکان و نوجوانان با استعداد استان را برآورده کرد.

هادی در بخش دوم سخنان خود در خصوص تعمیر و تجهیز دیگر مراکز فرهنگی‌هنری استان نیز گفت: با توجه به نیازها و مطالبات نسل نوخواه امروز و تفاوت آن با گذشته، کانون برای تطبیق با این شرایط تلاش‌های فراوانی در حوزه‌ی فعالیت‌های مراکز انجام داده و در این راه حساس، هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌تواند به این سازمان تخصصی فرهنگی کمک کند.

وضعیت نیروی انسانی، تخصیص سهمیه‌ی تبدیل وضعیت به همکاران، که موجب انگیزه‌بخشی به آنان می‌شود و اعتبارات استان بخش‌های دیگری از سخنان مدیرکل کانون استان بود.

در ادامه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تشکر از فعالیت‌های فرهنگی کانون گفت: اختصاص بودجه، بر اساس نیازها، یکی از نکات مهم برنامه‌ریزی است که با انجام صحیح آن می‌توان در مسیر توسعه گام برداشت.

مهرداد عرب اول، که خود در سال‌های دهه‌ی شصت عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره سه زاهدان بوده، پس از بیان خاطراتی از دوران حضور خود در کانون به همراه مدیرکل کانون و همکاران با حضور در مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع با فضای کانون در سال‌های اخیر بیشتر آشنا شد و در جریان این بازدید یکی از اعضای کودک مرکز مجتمع و یک زبان‌آموز نوجوان کانون زبان ایران بخشی از توانایی‌هایی را که در کانون آموخته بودند، به نمایش گذاشتند که تحسین حاضران را برانگیخت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ادامه و پس از آشنایی با بخش‌های گوناگون مرکز مجتمع، برای بازدید از پروژه‌ی منطقه‌ی زیباشهر زاهدان با مدیرکل کانون همراه شد و در جریان این بازدید، که پیمانکاران پروژه نیز حضور داشتند، ضمن آگاهی از پیشرفت فیزیکی ساختمان، نظرات خود را برای ادامه و اتمام آن در وقت معین بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =