کد خبر: 302654
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون لرستان برگزار شد

هشتمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون لرستان با حضور علی خانمرادی، نویسنده، منتقد و پژوهشگر و اعضای ادبی مراکز استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، عصر روز یک شنبه 28 دی ماه1399 نشست تخصصی انجمن نویسندگان نوجوان کانون لرستان با حضورعلی خانمرادی نویسنده، منتقد و پژوهشگر  حوزه ی شعر و داستان، برگزارشد.
این نشست ادبی با موضوع: نقد و بررسی داستان های اعضا در حالی برگزار شدکه اعضای انجمن های آفرینش های ادبی لرستان، اعضای ادبی مراکز، مربیان و کارشناسان و علاقه مندان به ادبیات کودک و نوجوان در آن حضور داشتند.
دراین نشست داستان های اعضا از سوی علی خانمرادی، کارشناس و مربیان ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و نظر در مورد آثار منتخب نویسندگان نوجوان کانون، موضوع محوری این نشست بود.
در بخش بعدی این نشست، خانمرادی ساختار داستان، شخصیت پردازی، تفاوت تیپ و شخصیت را تشرح کرد و نمونه هایی را بیان داشت و گفت: اعضابرای نوشتن یک داستان از تیپ های کلیشه ای(تکراری) پرهیزکنند.
این نویسنده حوزه کودک و نوجوان افزود: ضرورت جزئی نگری در داستان و ورود سریع در داستان های امروزی باید مورد توجه قرار گیرد.
علی خانمرادی خطاب به نوجوانان حاضر درنشست عنوان داشت: یک نویسنده باید طرح و پیرنگ را داشته باشد تا بتواند مانند یک نقشه راهنما از روی آن داستان خود را خلق کند.
دربخش پایانی این نشست، میهمان برنامه به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =