معرفی یک تصویرگر ایرانی برای شرکت در کارگاه دوسالانه براتیسلاوا

یک تصویرگر ایرانی به صورت مشترک از سوی کانون پرورش فکری، انجمن تصویرگران و شورای کتاب کودک برای شرکت در کارگاه آموزشی تصویرگران کشورهای در حال توسعه به دوسالانه‌ی تصویرگری براتیسلاوا(BIB) در کشور اسلواکی معرفی شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فراخوان این کارگاه به‌طور هم‌زمان در ایران از سوی کانون، شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران در اختیار هنرمندان ایرانی قرار گرفت و پس از بررسی درخواست‌ها از میان ۱۲ تصویرگر، «زهرا امینی» به‌عنوان نماینده ایران به این رویداد معتبر بین‌المللی معرفی شد.
تشکیل کارگاه آموزشی برای تصویرگران کشورهای در حال توسعه با عنوان بنیان‌گذار آن یعنی «البین برونوفسکی» از فعالیت‌های جنبی دوسالانه‌ی تصویرگری براتیسلاوا است، کارگاهی که با هدف آموزش به تصویرگران جوان از تمامی نقاط دنیا برگزار می‌شود.


این کارگاه قرار است از روز  ۲۵ مهر تا ۱ آبان سال ۱۴۰۰ (۱۷ تا ۲۳ اکتبر سال ۲۰۲۱) در شهر براتیسلاوا کشور اسلواکی برگزار شود.
مسئولان برگزارکننده این کارگاه آموزشی قرار است پس از بررسی داوطلبان معرفی شده از سوی کشورهای مختلف برای شرکت در این کارگاه، اسامی کاندیداهای منتخب را اعلام کنند.
دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا علاوه بر ایجاد فرصت برای نمایش بهترین آثار تصویرگران کشورهای در حال توسعه، امکان آشنایی متخصصان و ناشران را با این آثار فراهم می‌کند.
بر همین اساس، زهرا امینی متولد سال ۱۳۷۴ از شهر اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته‌ی ارتباط تصویری از دانشگاه هنر سپهر اصفهان است.
امینی تاکنون تصویرگری کتاب‌های «گل بابونه»، «جواد عاشقذ آشپزی است» و «مرا فرسوده صدا بزن» هر سه از انتشارات باء لبنان و کتاب «خارها» از انتشارات KBKU قطر را در کارنامه خود ثبت کرده است.
یادآوری می‌شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی کمیته کتاب برای نسل جوان (IBBY) در ایران جهت معرفی آثار تصویرگران ایرانی به دوسالانه‌ی تصویرگری براتیسلاوا انتخاب شده است و در هر دوره با حمایت خود یک تصویرگر را برای شرکت در این کارگاه هنری اعزام می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =