نقد و بررسی شعر و داستان در نشست مجازی انجمن‌های ادبی کانون مازندران

دو نشست ادبی انجمن‌های شعر و داستان به نقد و بررسی آثار ادبی اعضای کانون مازندران  پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، در چهارمین نشست مجازی نقد و بررسی اشعار اعضای انجمن شعر (نیما) کانون مازندران "مژده پاک‌سرشت" شاعر و منتقد ادبی، اشعار سه نفر از اعضای انجمن را مورد نقد و بررسی قرار داد.

پاک‌سرشت در این نشست با بیان رابطه «شعر جهان و ارتباط ما با آن» به معرفی چند تن از شاعران بنام ادبیات جهان، از جمله یانیس ریتسوس، نزار قبانی و ناظم حکمت پرداخته و خواندن اشعار این شاعران را برای اهالی ادبیات و شعر لازم دانست.

زیست شاعرانه و نگاه هنرمندانه به اتفاقات روزمره و توجه هشیارانه، به عنوان یک شاعر، به محیط پیرامون از جمله نکته‌هایی بود که این شاعر به آن‌ها پرداخت.

در این نشست اعضا، شاعران و مربیان کانون نیز به بررسی آثار و ارائه‌ی دیدگاه‌های خود پیرامون مباحث طرح‌شده پرداختند

سیزدهمین نشست انجمن ادبی کانون مازندران به  بررسی نکات مهم در داستان نویسی پرداخت

اعظم بزرگی، نویسنده و کارشناس مسئول معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهمان سیزدهمین نشست مجازی انجمن نکورویان داستان بود.

 در این نشست سه داستان از اعضای نوجوان و ارشد کانون استان مورد بررسی قرار گرفت.

در بررسی این داستان‌ها که با مشارکت اعضای انجمن داستان استان و مربیان ادبی صورت پذیرفت به نکته‌های برجسته‌ی داستان‌ها از جمله زبان داستان، موقعیت‌های  داستانی اشاره شد.

 هم‌چنین به مواردی چون شخصیت پردازی و مضمون ادبیات عرفانی در ادبیات داستانی نیز پرداخته شد.

گفتنی است: در این نشست اعظم بزرگی چند نمونه رمان‌های نوجوان و فانتزی را به  حاضران معرفی کرد.

  عالمه میرشفیعی کارشناس آفرینش های ادبی کانون مازندران نیز  دو داستان کوتاه برجسته از "همینگوی" با نام‌های "یک گوشه‌ی پاک" و "پر نور و پیرمرد روی پل" را به حاضران  معرفی کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =