تقویت بیان و بدن در بازیگری عنوان نشست برخط انجمن هنرهای نمایشی

دهمین نشست مجازی برخط انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری استان اصفهان با موضوع تقویت بیان و بدن در بازیگری و تئاتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،  زینب صباغ مدرس و بازیگر تئاتر ضمن معرفی روش ها و تمرینات مختلف تقویت بیان و بدن در بازیگری گفت: بهترین کلاس آموزش بیان و بدن حضور در سالن های تئاتر و تماشای نمایش است.

وی با تاکید بر تماشای تئاتر جهت تقویت بازیگری افزود: با ضبط صدای خود و شنیدن به عنوان یک مخاطب منتقد می توان به کشف ایرادات و رفع اشکالات فن بیان پرداخت.

مدرس بازیگری تحلیل صدا را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: هر روز باید تمرینات فن بیان داشت حتی اگر فرد به عنوان بهترین بازیگر شناخته شده باشد.

وی فن بیان را یک عمل فیزیکی دانست و افزود: ابزارهای فن بیان صدای صاف و قوی، بیانی واضح و خوب، بدنی قوی و انعطاف پذیر و دایره واژگان غنی است.

صباغ ضمن ارائه چند تمرین جهت تقویت فن بیان و بدن  گفت: قدرت تحلیل درست صحنه، توانایی عمل پیش از فکر و برخورداری از قدرت تمرکز و شجاعت از ویژگی های یک بازیگر توانمند است.

شایان ذکر است نخستین انجمن هنرهای نمایشی کانون استان اصفهان در حوزه نمایش صحنه‌ای، نمایش تئاتر عروسکی، تئاتر خلاق و عروسک‌های غول پیکر با هدف شناخت، رشد و پرورش نوجوانان مستعد و حمایت از تولیدات آن‌ها در سال ٩٨ تاسیس شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =