گسترش همکاری‌های کانون پرورش فکری و محیط زیست استان در حوزه‌ی کودک و نوجوان

در جلسه معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان و محیط زیست استان بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌ی کودک و نوجوان تاکید شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی همکاران استان و معاون محیط زیست استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه معاون اداری و مالی استان ضمن خیرمقدم به حاضران با اشاره به وضعیت کلی آلودگی هوا برای گروه‌های سنی، به ویژه کودکان و کهنسالان از ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با احساس مسئولیت در این مورد سال‌هاست که با برگزاری برنامه‌های گوناگون سعی در آموزش و فرهنگ‌سازی در میان مخاطبان کودک و نوجوان خود داشته است.

مسعود خاکسفیدی هم‌چنین گسترش همکاری بین کانون و محیط زیست را امری ضروری دانست که می‌تواند گروه بیشتری از مردم را نسبت به موضوع ضرورت حفظ محیط زیست آگاه کند.

در ادامه محبوبه کلبعلی، معاون فرهنگی کانون استان، نیز با اشاره به بخش دیگری از فعالیت‌های کانون در راستای حفظ محیط زیست، پیشنهاد داد منابع تخصصی این کار از سوی محیط زیست در دسترس کانون قرار گیرد تا با مناسب‌سازی زبان این نوشته‌ها برای کودکان و نوجوانان و تصویرگری آن، بتوان گام دیگری در زمینه این فرهنگ‌سازی برداشت.

پس از سخنان همکاران کانون، معاون محیط انسانی و پایش محیط زیست استان با اشاره به وضعیت هوای کره‌ی زمین، به ویژه آلودگی هوای در ایران، از ضرورت توجه جدی به این مسئله سخن گفت و افزود: این کار تنها با همکاری و همیاری تمام مردم امکان‌پذیر است.

اکرم زارع‌نژاد سپس آمادگی سازمان خود را برای گسترش همکاری‌ها اعلام کرد و آن را گام مثبتی برای فرهنگ‌سازی در میان همه‌ی قشرهای جامعه دانست.

گفتنی است تعدادی بسته‌ی آموزشی شامل سرگرمی و کتاب با محتوای محیط زیست استان توسط این سازمان به کانون اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =