کانون پرورش فکری به رعایت کپی‌رایت متعهد است

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست ناشران ایران و ترکیه تاکید کرد: انتشارات کانون به رعایت قانون حق‌نشر (کپی‌رایت) متعهد است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روح‌الله کاظمی‌زاده در نشست ناشران ایران و ترکیه که در باره‌ی ترجمه و چاپ کتاب‌های کودک برگزار شد، افزود: در طول ۵۴ سالی که از شکل‌گیری انتشارات کانون می‌گذرد آثار زیادی برای کودکان و نوجوانان خلق شده است که مهم‌تر از مقوله‌ی کمی و کیفی این خروجی‌ها، اعتماد خانواده‌ها به این مجموعه است.

وی با اشاره به این‌که در این حوزه به قالب‌های مختلفی رسیده‌ایم، افزود: برخی از این تولیدات و قالب‌ها به یقین مورد پسند و توجه همکاران‌مان در کشور ترکیه بود.

کاظمی‌زاده در ادامه اظهار داشت، در انتشارات کانون مجموعه‌های جذابی داریم که قابلیت ارایه به ناشران ترک زبان را دارد که مجموعه ۵۰ جلدی کتاب‌های مرغک و رمان نوجوان امروز از جمله این محصولات است.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون هم‌چنین با بیان این‌که انتشارات کانون هیچ کتابی را بدون دریافت حق‌نشر (کپی‌رایت) منتشر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: کتابی با عنوان «واگن بازنشسته» را از یکی از انتشارات کشور ترکیه خریداری کرده‌ایم و روی آن کار می‌کنیم. در این اثر هم مانند سایر آثار اجازه نمی‌دهیم حق کپی‌رایت و حقوق مولف تحت تاثیر منفی قرار بگیرد.

وی در این نشست هم‌چنین یادآور شد امسال سال پرتعدادی را از نظر کتاب‌های چاپ اول خواهیم داشت و مجموعه کتاب‌هایی را در دست تولید داریم.

کارشناس مسوول بخش کتاب امور بین‌الملل کانون نیز در نشست دیگری با موضوع حضور کتاب‌های ایرانی در کشورهای حوزه بالکان (صربستان) در باره فعالیت‌های کانون و اقدام‌هایی که در حوزه بین‌الملل صورت گرفته است توضیح‌هایی را ارایه کرد.

سعیده ارگانی گفت: انتشارات کانون به صورت میانگین سالانه ۱۰۰ عنوان کتاب جدید و ۱۰۰ عنوان کتاب تجدید چاپ منتشر می‌کند که برخی از این کتاب‌ها با موضوع‌های مختلف و در قالب مجموعه‌هایی به چاپ می‌رسد.

او با اشاره به این‌که کانون سال‌های متوالی از سوی نمایشگاه کتاب تهران به عنوان ناشر برگزیده انتخاب شده خاطرنشان کرد: کانون در سال‌های گذشته در نمایشگاه‌های کتاب متعدد بین‌المللی شرکت است.

ارگانی ادامه داد از طریق حضور در این نمایشگاه‌ها تلاش کردیم حق‌نشر کتاب‌های کانون را عرضه کنیم و به بررسی تازه‌های نشر دنیا بپردازیم.

کارشناس مسوول امور بین‌الملل کانون اضافه کرد: برای کاهش حضور فیزیکی در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تلاش کردیم از آژانس‌های ادبی که در سال‌های اخیر فعالیت زیادی دارند، کمک بگیریم و برای ارتباط با سایر کشورها با آن‌ها همکاری داشته باشیم.

او در پایان صحبت‌های خود چند کتاب کانون از جمله «خانه‌ها»، «پرنده‌ها و آسمان»، «یک آدم نقاشی کن»، «شاید این کتاب منفجر شود» و... را معرفی کرد.

یادآوری می‌شود این نشست‌ها در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در روزهای اول و سوم بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =