کد خبر: 302795
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
بازدید 625
کانون استان اردبیل میزبان مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند»

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل از برگزاری مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» خبر داد و گفت: با توجه به مقبولیت طنز و پژوهش در بین کودکان و نوجوانان سعی داریم با آفرینش آثار ادبی طنز و طراحی اینفوگرافی، به آگاه‌سازی مخاطبان خود، به عوارض چاقی بپردازیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت درباره‌ی فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از مکان‌های عمومی و پرازدحام، تصریح کرد: حضور کم‌رنگ کودکان و نوجوانان در فضاهای ورزشی، آموزشی و فرهنگی، موجب کاهش تحرک و افزایش وزن و چاقی شده‌است و بی‌شک پرداختن به دلایل و عوارض ناشی از آن می‌تواند به‌سلامت جسمی و روحی فرزندانمان کمک کرده و آینده‌ای سرشار از امید و نشاط را به آن‌ها هدیه کند.

او به اهداف مهرواره طنز «یک وعده لبخند» پرداخته و افزود: این مهرواره ضمن توجه به ترویج و توسعه روحیه شادی و نشاط، ترغیب به تحرک و پویایی، تشویق کودکان و نوجوانان به‌دقت در اتفاقات محیط پیرامون و آشنایی با عوارض چاقی، در نظر دارد کودکان و نوجوانان را با ادبیات طنز آشنا نماید. 

 این مهرواره با مشارکت و حمایت دستگاه‌های اجرایی استان شامل؛ استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان بسیج هنرمندان و بانک ملی ایران در موضوع‌های تاریخ انقضا، آیینه هم آینه‌های قدیم، ترازوی خجالتی باطری خالی می‌کند، وزنت رو بگو و نمره‌ات رو بگیر، با رژیم غذایی دست و پای وزنم را بستم، پرخوری، سلامتیم را غارت کرد، با کنترل وزن همیشه روی کانال سلامتم، من چند کیلو باشم خوبِ؟، مارکو از بس پلو خورد مارکوپولو شد، سنگین‌وزن‌ها به کجا می‌روند؟ و آن‌قدر خوردم که از آیینه سیرشدم، برای دو گروه سنی نونگاه (۱۲+) و نوجوان (۱۵+) در قالب ارسال شعر به‌صورت کلاسیک، آزاد و داستان کوتاه پیش‌بینی‌شده است.

هم‌چنین بخش اطلاعات تصویری یا اینفوگرافی نیز برای دو گروه سنی یادشده و با لحاظ ویژگی‌های مشخص‌شده در فراخوان مدنظر قرارگرفته است.

شایان‌ذکر است، در لینک -یک-وعده-لبخند/https://ardabil.kpf.ir  شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا مورخه‌ی ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ بارگذاری نمایند.

فراخوان مهرواره طنز «یک وعده لبخند»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =