مربیان کانون هرمزگان با کهن سال ترین فعال محیط زیست ایران آشنا شدند

همزمان با ۲۹ دی روز ملی هوای پاک، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلم مستند «همه درختان من» در رابطه با زندگی و فعالیت های مه لقا فلاح را به نظاره نشستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ مربیان کانون استان فیلم مستند «همه درختان من»  به کارگردانی رخشان بنی اعتماد که در سال ۱۳۹۳ تولید شده است؛ را به نظاره نشستند.

این فیلم در ژانر مستند بیوگرافی می‌باشد و داستان فیلم  «همه درختان من»  داستان زندگی مه لقا ملاح، کهن سال ترین فعال محیط زیست و موسس اولین سازمان مردم نهاد مربوط به محیط زیست در ایران است.

او بعد از تحصیل در فلسفه و علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی در دانشگاه تهران مدرک فوق‌لیسانس علوم اجتماعی گرفت و برای ادامهٔ تحصیل به پاریس رفت و در سوربن علوم اجتماعی خواند و با مدرک دکترا به ایران بازگشت. در فرانسه ضمناً دورهٔ کتاب‌داری نیز در کتاب‌خانه ملی فرانسه گذراند.

وی در بازگشت به ایران در کتابخانه دانشگاه تهران  مشغول کار شد و بعد از مدتی در سال ۱۳۴۷ به ریاست کتابخانهٔ مؤسسهٔ تحقیقات روان‌شناسی برگزیده شد. پس از بازنشستگی تمام وقت خود را در راه مبارزه برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست گذاشت.

عوامل سازنده این فیلم چند روز در خانه مه لقا ملاح سپری کرده اند و همراهی با او در گردهم آیی ها و فعالیت های محیط زیستی را بهانه ای برای به تصویر کشیدن وضعیت بحرانی محیط زیست در ایران یافته اند.

یادآوری می شود، پیش از این فیلم های در "جستجوی خوشبختی"، "ویلایی ها" و توران خانم با حضور همکاران به نمایش در آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =