کد خبر: 302799
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
تب داغ کارگاه های شعر و قصه کانون هرمزگان در فصل زمستان

با شروع کارگاههای برخط تخصصی زمستان ۹۹ کانون پرورش فکری هرمزگان و با برگزاری ۹ کارگاه شعر و قصه و نقالی کودکان و نوجوانان استان هرمزگان به شکل تخصصی با هنر قصه گویی و اجرای آن آشنا می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با برگزاری کارگاه های شعر و قصه و نقالی کودکات و نوجوانان هرمزگانی فرصت می یابند تا با این هنر دیرینه آشنا گردند.

به گفته پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان  در راستای آموزش شعر و قصه به کودکان از طریق بازی، نمایش و فعالیتهای گروهی هم اکنون کارگاه های شعر و قصه ویژه کودکان رده های سنی مختلف در حال برگزاری است.

مدیر کل کانون هرمزگان با اشاره به استقبال بسیار خوب مخاطبان از این کارگاه ها افزود: با پیش بینی های صورت گرفته در شورای مجازی استان ۸ کارگاه شعر و قصه ویژه گروه های سنی نوباوه(۴تا۶ سال) نوخوان(۷ تا ۸ سال) و نونهال(۹ تا ۱۱ سال) طراحی گردید که تمام این کارگاهها در ساعات اولیه برگزاری با مشارکت ۱۲۲ نفر از علاقمندان تکمیل ظرفیت شد.

پروین پشتکوهی که خود از قصه گویان برگزیده کشوری استان هرمزگان است افزود: در این کارگاهها مربی در هر جلسه با اجرای قصه گویی و شعرخوانی کودکان را با قصه ها و ریتم آشنا می کند.

وی هدف از برگزاری کارگاه شعر و قصه را افزایش دایره واژگان کودکان، تقویت حواس و تمرکز کودکان و آشنایی با ریتم عنوان کرد.

 در ادامه پشتکوهی از برگزاری کارگاه نقالی ویژه نوجوانان و بزرگسالان با حضور حسن محمد صالحی نقال و پژوهشگر داستان های شاهنامه و فولکور خبر داد.

مدیر کل کانون افزود: در این فعالیت اعضا با تعاریف و پیشینه ی این شیوه از قصه گویی، با روش های اجرا و فنون آشنا می شوند و  با نقل حماسی (نقالی) شکل شناخته شده ی نقالی که نقال با تکیه بر طومار و بهره گیری از بیان و بدن به نقل داستانی اجرا می نمایند.

گفتنی است کارگاه های شعر و قصه این فصل با حضور ماه بی بی صفری پور قصه گوی برگزیده جشنواره بین المللی، فاطمه غفاری سروستانی و آناهیتا محلفی برگزیدگان کشوری و منطقه ای جشنواره های متعدد، فاطمه تقی زاده ایسینی و زهرا رحمانی از مربیان قصه گوی استان در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =