برگزاری سلسله نشست های زیست محیطی همزمان با روز ملی هوای پاک

۴۶۰ کودک هرمزگانی طی سه نشست مجازی با موضوع آلودگی هوا و راهکارهای کاهش آن آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با مشارکت اداره کل محیط زیست هرمزگان و در ادامه نشست های مشترک زیست محیطی، سه نشست با موضوع آلودگی هوا برگزار شد.

در نشستی با حضور اعضا مراکز فرهنگی هنری سراسر استان که از سوی مرکز تخصصی علوم برگزار شد؛ علی کریمی محیط بان اداره کل حفاظت محیط زیست به ارایه توضیحاتی در مورد آلودگی هوا پرداخت.

این محیط بان هرمزگانی به تشریح علل آلودگی هوا پرداخت و آن را یکی از ره آوردهای انقلاب صنعتی دانست.

وی علت نامگذاری یک روز به نام هوای پاک را وجود وضعیت بحران آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی دانست و افزود: این روز به منظور ایجاد حساسیت بیشتر اقشار مختلف مردم نسبت به حفظ هوای سالم نامگذاری شده است.

کریمی همچنین از منابع طبیعی آلودگی، همچون فعالیت های آتشفشانها، گرد و غبار طبیعی، گاز متصاعد شده از درختانی همچون کاج نام برد.

در بخش دیگر این نشست کریمی ضمن اشاره به منابع مصنوعی آلودگی هوا همچون وسایل حمل و نقل، به تاثیرات آلودگی هوا بر گیاهان این قربانیان ناخواسته آلودگی هوا پرداخت.

کریمی با اشاره به عوارضی همچون سوزش چشم، گوش و بینی، ابتلا به آسم، سردرد و اضطراب، اختلالات سیستم مرکزی اعقاب، بیماری های قلبی و عروقی، تورد نوزادان نارس و ... اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان را برشمرد.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سفرهای درون شهری، جلوگیری از تردد های غیر ضروری در مواقع آلودگی هوا، مراقبت از افراد سالمند، استفاده از ماسک از راهکارهایی بود که این کارشناس محیط زیست برای مواقعی که آلودگی هوا بسیار است پیشنهاد کرد. در پایان این نشست به سوالات اعضا پاسخ داده شد.

گفتنی است دو نشست مجازی  مشابه با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از دانش آموزان دختر دبستان شهدای ملی گاز برگزار شد در پایان این نشست ها دانش آموزان با موضوع هوای پاک و آلودگی هوا نقاشی کشیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =