در آغاز باید هدف از عکاسی خود را بدانیم

یازدهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با موضوع «ترکیب‌بندی در عکاسی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 7 بهمن 1399، یازدهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان قزوین با حضور و استقبال اعضا و مربیان علاقه‌مند به این هنر برگزار شد.

مهمان این نشست که با موضوع «ترکیب‌بندی در عکاسی» با محوریت روایت‌گری عکس و عکس نوشت و با هدف افزایش آگاهی و مهارت اعضا و مربیان علاقه‌مند به عکاسی برگزار شد، «ریحانه سادات هاشمیان »مدرس عکاسی و مربی هنری کانون استان خراسان جنوبی بود .

وی روایت گری درست یکعکس را از نکات موفقیت آمیز بودن ارتباط عکس با تماشاگر دانست و برخورداری از موضوع، عنوان، حس و حال و هوای سوژه را از عناصر روایت‌گری دانست که نقطه تمایز عکاسی حرفه‌ای نسبت به عکاسی رایج در جامعه است.

وی در ادامه تاکید کرد، هر عکاس باید هدف خود را از گرفتن عکس بداند تا بتواند درباره نحوه ارائه پیام و روایت عکس خود تصمیم بگیرد.

این مدرس در ادامه با ارسال چندین اثر عکاسی، شیوه ارتباط گیری عکاس با تماشاگر را به صورت قابل مشاهده برای مخاطبان خود تشریح کرد

استفاده درست از عناصر عکاسی و پرسش‌انگیزی در مخاطب از دیگر موارد موردتاکید این مربی هنری کانون بود که به روایت‌گری درست عکس کمک می‌کند.

گفتنی است، اداره این نشست را«نرگس پیله‌فروشها» مسوول انجمن عکاسان نوجوان کانون استان قزوین برعهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =