کد خبر: 302846
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
بازدید 780
نشست نماینده مجلس شورای اسلامی با مربیان کانون گنبدکاووس

نماینده مردم شریف گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل کانون، معاون فرماندار ویژه ی گنبد و معاون شهردار گنبد با حضور در مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون، ضمن بازدید از این مرکز و آشنایی با فعالیت‌های آن با مربیان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این نشست که پیش از ظهر روز یک‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ با حضور مدیرکل کانون، معاون فرماندار و معاون شهردار همراه بود،  امانقلیچ شادمهر، نماینده مردم گنبد کاووس، ضمن بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون گنبد با مدیر کل و مربیان این شهرستان‌، دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای ورود به مرکز از بخش‌های مختلف آن شامل کتابخانه، اتاق کارگاه‌های مختلف فرهنگی‌هنری و ادبی، سالن نمایش، فروشگاه و آسمان‌نمای دیجیتال بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های کانون آشنا شد.

کانون را خانه‌ی خود می‌دانم

امانقلیچ شادمهر در ابتدای صحبت‌های خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان گفت: خوشحالم از اینکه در جمعی حضور دارم که اهل فرهنگ و هنر هستند، چراکه خود نیز از کودکی اهل کتاب و کتاب‌خوانی بوده‌ام و کانون را خانه‌ی خود می‌دانم.

ایشان با بیان اینکه یکی از علاقمندی‌های حوزه فرهنگ و به‌خصوص کودک و نوجوان است، گفت: در مباحث فرهنگی دغدغه داشته و آرزوی رشد کودکان و نوجوانان را دارم.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های اثرگذار کانون اظهار کرد: کانون محل پرورش ذهن و فکر است و مربیان کانون دلسوز هستند و عاشق کارشان هستند.

او همچنین در خصوص پیگیری کمبود اعتبارات و تعیین وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی، قول پیگیری و مساعدت داد.

در این دیدار محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون گلستان ضمن قدردانی از حضور نماینده به ‌دلیل دیدگاه ارزشمند ایشان نسبت به کانون به عنوان یک نهاد اثر بخش و موفق در حوزه ی کودک و نوجوان، به ارائه‌ی گزارشی از کانون در دوران پیش از کرونا و حین آن پرداخت و به تولید و ارائه محتوای فرهنگی‌ توسط مربیان کانون و استفاده از فضای مجازی برای هدایت کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

وی ادامه داد: کانون در این  دوران ثابت کرد با کمترین امکانات و حداقل نیروی انسانی، می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد و وقتی بحث تربیت و آموزش به کودکان در میان باشد هیچ بحرانی نمی‌تواند مانع از این امر مهم شود و با تدابیر ویژه‌ی مدیریتی در شرایط بحران تلاش می‌کند تا آسیب‌ها را حداقل ممکن تقلیل دهد و نمونه‌ی بارز آن راه‌اندازی سایت کانون مجازی و خدمات کارگاه‌های برخط مجازی در بستری امن kpf.ir که با همه‌ی تنگناهای اقتصادی به عنوان یک اقدام مهم و ارزشمندی تلقی می‌گردد که در شرایط بحران کرونا محقق شد.

رجب نسب در صحبت‌های خود به مشکلات عمرانی، کمبود تجهیزات، ضرورت جایگزینی خودروی کتابخانه‌ی سیار مرزی، اهمیت تامین اعتبار تجهیز واحدهای خدمت رسانی به روستاها و مناطق کم برخوردار مراکز فرهنگی هنری کانون گنبدکاووس و برنامه‌ی کانون در جهت توسعه ی کتابخانه‌های روستایی و مشکلات پیش رو اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت تامین بستر خدمت‌رسانی، از نماینده این شهرستان درخواست نگاه ویژه و مساعدت داشت.

در ابتدای این دیدار نیز سمیه محمدی و طیبه جلالی مسوولین مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو کانون گنبد کاووس به ارائه گزارشی از اقدامات کانون در شهرستان گنبد کاووس پرداختند.

مربیان کانون پرورش فکری شهرستان گنبدکاووس نیز فعالیت‌های حوزه کاری خود را بعنوان یک تسهیلگر فرهنگی در تربیت نیروی شایسته و ضرورت توسعه فرهنگی نسل آینده بیان کردند و در خصوص مشکلات پیش‌رو از نماینده مجلس شورای اسلامی درخواست مساعدت برای رفع مشکلات را داشتند.

درخواست رسیدگی به تعیین وضعیت استخدامی مربیان تمام وقت و پاره‌وقت، تعمیر سقف مرکز شماره دو گنبد، جایگزینی خودروی کتابخانه سیار مرزی، ایجاد فضای سبز در محوطه مرکز شماره یک، راه‌اندازی پایگاه کتاب‌خوانی در روستایی بدلجه و سیدآباد، تامین اعتبار توسعه و تجهیز کتابخانه های روستایی و تامین اعتبار مورد نیاز امکانات بستر مجازی، از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قول پیگیری داد.

در ادامه معاون فرماندار ویژه‌ی گنبد و معاون شهردار در زمینه‌ی تعمیر سقف کانون گنبد قول مساعد داده و پیشنهادات حمایتی خود را مطرح کردند.

در پایان نیز لیست نیازمندی‌های کانون جهت پیگیری بصورت مکتوب در اختیار نماینده قرار گرفت.

قابل ذکر است این نشست پیرو جلسه قبلی نماینده گنبد کاووس که در تاریخ ۱۱ دی۱۳۹۹ در دفتر مدیرکل کانون انجام شده بود، صورت گرفت.

نشست نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با حضور مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز گنبد، معاون فرماندار و معاون شهردار، روز یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۹ در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =