کد خبر: 302849
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
بازدید 132
اعضای کانون لرستان با تئاترکاغذی آشناشدند

نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان باحضور فرزاد زیدی نژادو موضوع: تئاترکاغذی برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با حضور فرزاد زیدی نژاد به صورت مجازی برگزارشد.
دراین نشست اعضا و مربیان علاقه مند به نمایش عروسکی، با تهیه و تولید یک تئاترکاغذی بیشترآشنا شدند.
فرزاد زیدی نژاد، کارشناس آفرینش های کانون پرورش فکری لرستان و درابتدا مطالبی را با موضوع شیوه های «تئاترکاغذی» به صورت مصور با ارسال عکس ارائه داد و چگونی شروع کار و وسایل موردنظر برای اجرای یک نمایش را تشریح کرد.
زیدی نژاد با بیان تعاریفی ازنمایش عروسکی گفت: تئاترکاغذی شیوه ای از نمایش است که به خاطرآسانی و در دسترس بودن ملزومات و وسایل مورد نیاز برای ساخت و سازش، از قبیل: کاغذ، مقوا، آبرنگ یا گواش، جعبه مقوایی و ... در ابعادکوچک، به راحتی در کوتاه ترین زمان می تواند به اجرا درآید.
وی اضافه کرد: داشتن یک قصه ی مناسب و یا یک اجرای بداهه با عروسک های موجود، برای یک اجرا به همراه اعضای خانواده و ... می تواند لحظات شاد و سرگرم کننده ای را درشرایط کنونی که به خاطر کرونا و رعایت فاصله اجتماعی کودکان ونوجوانان و خانواده ها زمان بیشتری را در منزل سپری می کنند.
این پیشکسوت عرصه تئاتر گفت: تئاترکاغذی اصول و قواعدیک نمایش عروسکی را داراست و قدمت آن نزدیک به دویست سال قبل برمی گردد در زمانی که هنوز تلویزیون هنوز جایی در منازل نداشت، نمایش عروسکی یکی از سرگرمی های خانواده ها در کشورهای مختلف بود.
فرزاد زیدی نژاد کارشناس آفرینش های کانون پرورش فکری لرستان بیان داشت: اعضای مراکزکانون لرستان با گذراندن دوره های آموزشی مجازی هنرهای نمایشی، به خصوص در زمینه تئاترکاغذی آماده شرکت در مهرواره مجازی «تئاتر کاغذی» در دهه فجر می شوند.
در پایان این نشست زیدی نژاد به سوالات اعضا و مربیان در خصوص «تئاتر کاغذی»پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =