گرامی‌داشت هفته نماز در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

با هدف ترویج فرهنگ مقدس نماز و ایجاد انس بیشتر با نماز در مخاطبان، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین ویژه برنامه هفته نماز را در سطح استان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با برگزاری برنامه‌های متنوع مجازی، از اجرای طرح «هفته گرامی‌داشت نماز» استقبال کردند.

در این هفته مراکز فرهنگی و هنری کانون با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در راستای ترویج فرهنگ نماز در مخاطبان خود تلاش کردند.

این فعالیت‌ها و برنامه‌ها به سبب دوره فاصله ‌گذاری اجتماعی، بیشتر در بستر فضای مجازی انجام شد.

معرفی احادیث و روایات درباره اهمیت نماز، برگزاری کارگاه‌های ادبی، هنری و فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ نماز، آموزش احکام نماز و وضوبه شیوه تصویری، اجرای مسابقه با هدف افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان درباره نماز از جمله این فعالیت‌ها بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان با آموزش احکام نماز، معرفی کتاب‌های با موضوع نماز از جمله(نماز فرشته)، معرفی احادیث درباره نماز و انتشار کلیپ آموزشی وضو و اقامه نماز، این هفته را گرامی داشت.

مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه نیز در این هفته فعالیت‌های معرفی کتاب‌های با موضوع نماز(نماز فرشته و یک سبد اندیشه‌های سبز)، معرفی آیات قرآن با موضوع نماز، آشنایی با احادیث نماز، گفتگو با اعضا درباره اهمیت نماز در دین و انتشار (کلیپ نماز برای نوجوان) را انجام داد.

برگزاری کارگاه ادبی (خاطرات اولین نمازمن)، مسابقه حدیث شناسی(با محوریت نماز) و بیان احکام نماز از جمله فعالیت‌های مرکز فرهنگی و هنری کانون آوج در این هفته بود.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه فعالیت‌های کاردستی، نقاشی، شعرخوانی و دکلمه توسط اعضا و آموزش احکام، انتشار کلیپ آموزشی نمازو قصه گویی توسط مربیان انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان نیز در فضای مجازی نمایش اثر پویانمایی، قصه‌گویی، مسابقه جمله‌سازی و مسابقه چیستان با موضوع نماز را انجام داد.این مرکز هم‌چنین وضو و ارکان نماز را با ارسال تصاویری در گروه‌های مجازی با حضور اعضا آموزش داد و کتاب (نماز فرشته) را به اعضای خود معرفی کرد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد با اجرای فعالیت‌های قصه‌گویی، معرفی کتاب، کارگاه ادبی (خاطره‌های نماز من) و طرح بوستان نماز(آشنایی با احکام نماز برای نوجوانان) در هفته نماز با اعضای خود همراهی کرد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون شریفیه هم چند فعالیت فرهنگی با موضوع معرفی جایگاه نماز و اهمیت آن در زندگی فردی و اجتماعی انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با اجرای فعالیت‌های معرفی کتاب، قصه‌گویی، خاطره گویی از اولین نماز، بیان اهمیت نماز و جایگاه نماز در قرآن و احادیث، مرور احکام نماز، پخش کلیپ، شعرخوانی و کارگاه کاردستی ، نقاشی و خوشنویسی با موضوع نماز این هفته را گرامی داشت.

قصه گویی از کتاب نماز فرشته، معرفی احکام نماز، آموزش روخوانی سوره حمد و توحید و شعرخوانی از جمله فعالیت‌های مرکز فرهنگی و هنری کانون سگزآباد در هفته نماز بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین نیز با معرفی ایام وقایع، معرفی کتاب های مربوط به نماز، کارگاه مجازی کاردستی با موضوع تسبیح، معرفی احادیث نماز، آموزش درست‌خوانی اذان و اقامه، آموزش تصویری وضو برنامه‌های هفته نماز را برگزار کرد.

 در مرکز فرهنگی و هنری الوند، پویش عکس (من و نمازم) و چند فعالیت آموزش نماز انجام شد.

گفتنی است، در راستای فعالیت‌های ترویج فرهنگ نماز،کانون استان قزوین از یکم تا 7 بهمن1399 را به عنوان«هفته گرامی‌داشت نماز» معرفی کرده بود.

دراین هفته، مراکز کانون با استفاده از زبان هنر و به کارگیری ابزار و شیوه‌های فرهنگی و ادبی برنامه‌های متنوعی با هدف ایجاد انس و ترغیب اعضای کودک و نوجوان خود به نماز، اجرا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =