کانون لرستان با اجرای برنامه های متنوعی به استقبال دهه فجر می رود

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان و مسئول کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجراستان ازاجرای بیش از165 برنامه فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی وعلمی با شعارمحوری«انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» در طی دهه فجر امسال خبرداد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون لرستان در رابطه با برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گفت: پس از برگزاری جلسات مختلف با موضوع دهه فجر، برنامه های کانون با شعار محوری «انقلاب اسلامی، بالنده ومقتدر، چون کوه استوار» جمع بندی و نهایی شدند.
وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم حضورکودکان و نوجوانان درمراکز کانون، ویژه برنامه ها باموضوع پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای دفاع مقدس و مدافعان سلامت، به صورت غیر حضوری و برخط ( آنلاین) انجام خواهندشد.
مسئول کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجرافزود: در پیش بینی برنامه ها به ترویج اندیشه‌های امام راحل(ره) و معرفی شخصیت ایشان و42 سالگی انقلاب و معرفی وقایع انقلاب به کودکان و نوجوانان مدنظر قرارگرفته شده است.
محمدی گفت: برای دهه فجربیش از 165 برنامه، ویژه کودکان و نوجوانان با توجه به روز شمار ایام، پیش‌بینی شده است که، در اولین روز از دهه مبارک فجر، همزمان با زنگ انقلاب، نماهنگ های شادی را با همین موضوع و ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران اسلامی در فضای مجازی منتشر خواهدشد.
وی به برگزاری کارگاه های نقاشی(مجازی) با موضوع: پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت سردار رشید اسلام سپهبدقاسم سلیمانی و مدافعان سلامت اشاره کرد و گفت: مسابقه های خوشنویسی با موضوع (اشعار امام و آیه ی والفجر) و ساخت کارت پستال با موضوع « شعار های انقلابی، پیروزی انقلاب اسلامی وشهادت سردار حاج قاسم سلیمانی» نیز اجرا می شوند.
مدیرکل کانون لرستان اضافه کرد: هر روز یک قصه گویی توسط مربیان توانمند و برگزیدگان مسابقات قصه گویی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی فیلمبرداری شده و در فضای مجازی پخش می شود و فیلم خاطره گویی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال57 نیز پس از فیلمبرداری توسط اعضا در فضای مجازی منتشر می شود.
برگزاری مهرواره مجازی «تئاتر کاغذی» به این صورت که اعضای مراکز کانون لرستان با گذراندن دوره های آموزشی مجازی هنرهای نمایشی، به خصوص در زمینه تئاترکاغذی آماده شرکت در مهرواره مجازی «تئاتر کاغذی» در دهه فجر شده اند که آثار تولیدی در دهه مبارک فجر به صورت مهرواره مجازی در گروه های مختلف بارگذاری و داوری خواهندشد و به بهترین آثارجوایزی اهدا می گردد) همچنین تجدید میثاق با شهدا در همه شهرستان های استان، قصه گویی با موضوع : ولادت و زندگی حضرت فاطمه(س) و ارج نهادن به مقام مادر، تهیه وانتشار نماهنگ سرود انقلابی ( توسط مرکز شماره یک خرم آباد) و انتشار در فضای مجازی، روایت قصه های انقلاب  برای نسل چهارم توسط مربیان کانون در گروه های مجازی مراکز سراسر استان و ساخت نشریه های دیواری با موضوع:«پیروزی انقلاب اسلامی وشهادت سردارحاج قاسم سلیمانی» از دیگر برنامه های کانون استان لرستان است.
مسئول کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر لرستان اظهار داشت: در ایام الله دهه مبارک فجر، مسابقه نقاشی با موضوع: «پیروزی انقلاب اسلامی و مدافعان سلامت وشهادت سردارحاج قاسم سلیمانی»، آموزش کاردستی ساخت گل های لاله با مقوا به صورت مجازی، تهیه و انتشار پادکست با موضوع شهدای دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه های نقاشی مجازی ( در طول دهه فجر)، ساخت کتیبه های سفالی ونمایشگاه مجازی کتاب های انقلابی به صورت مجازی انجام می شود.
محمدجوادمحمدی ضمن اشاره به برگزاری مسابقه ادبی (دلنوشته و جمله نویسی) با موضوع: ولادت حضرت فاطمه(س)، پیروزی انقلاب اسلامی و مدافعان سلامت عنوان داشت: مشاعره اشعار امام خمینی(ره) به صورت مجازی و لایو، معرفی شهیدفخرالدین رحیمی و شهدای انقلاب لرستان در مرکز شماره4 خرم آباد، نقد کتاب آوازی برای وطن، شعر خوانی اشعار انقلابی به صورت لایو، برگزاری مسابقه خاطره نویسی با عنوان: (برایم از انقلاب بگو) توسط مرکز نورآباد، برگزاری ویژه برنامه شعارنویسی با عنوان: چهل و دوسال پیروزی، برگزاری مسابقه پیامکی با عنوان: تولد انقلاب توسط مراکز کانون بروجرد و بسیج هنرمندان از جمله برنامه های است که قرار است در طول دهه اجراشوند.
مدیرکل کانون لرستان بیان داشت: در صورت مهیا بودن شرایط و هماهنگی با ستاد کرونای استان، ویژه برنامه های فرهنگی هنری شامل نمایش، اجرای مسابقه، بازی های بومی محلی و... در روستاهای اطراف خرم آباد توسط مراکز سیار کانون استان اجرا خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در پایان گفت: 26 مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی در خرم‌آباد و بروجرد و 7 کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت دارند و درحال حاضر به خاطر شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکزتمام فعالیت ها از طریق سایت lorestan.kpf.ir  انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =