مهرواره قصه‌گویی و کتاب‌خوانی فجر انقلاب

کارگروه کودک ونوجوان گرامی‌داشت دهه فجر استان مازندران به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار فراخوانی مهرواره قصه‌گویی و کتاب‌خوانی فجر را برگزار می نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، این دو مهرواره از 180 برنامه‌اجرایی کارگروه کودک ونوجوان گرامی‌داشت دهه فجر استان مازندران است که در قالب فراخوان منتشر شده و از علاقه‌مندان گروه‌های سنی متعدد برای شرکت دعوت نموده است.

بر همین اساس در بخش قصه‌گویی: موضوع آزاد بوده اما در عین حال  امتیاز ویژه برای نقالی و پرده‌خوانی و قصه‌های انقلاب اسلامی در نظر گرفته شد.

در مهرواره قصه‌گویی شاخص‌هایی هم‌چون: قصه مناسب نقل(از نظر جذابیت، هیجان، اندیشه، تناسب با درک مخاطب، تناسب با ویژگی‌های قصه‌گو،  پرداخت خلاقانه) و تناسب با فرهنگ دینی و ملی و ارتباط با ذخیره‌های فاخر فرهنگی- پوشش (خلاقیت و سلیقه متناسب با ارزش‌های فرهنگی و متناسب و مرتبط  با قصه در عین سادگی) - خلاقیت در طراحی صحنه (تناسب و سادگی) و زبان و لحن و بیان (سلامت گفتار، اوج و فرود صدا ومکث و ریتم و آکسان‌گذاری و انتقال درست عواطف،  رسایی و… قابل اهمیت است.

اما در بخش کتاب‌خوانی با عنوان « تپش لحظه‌ها » در دوبخش برگزارمی شود

بخش  « معرفی کتاب» که  کودکان و نوجوانان عزیز می‌توانند با ساختن یک کلیپ سه دقیقه‌ای کتابی را با موضوع انقلاب با شیوه خلاقانه معرفی نمایند.

و بخش «کتاب‌سازی با خاطرات بزرگ‌ترها از انقلاب» که در این بخش کودکان و نوجوانان می‌توانند خاطراتی که پیرامون انقلاب اسلامی از بزرگ‌ترها شنیده‌اند را در قالب کتاب‌سازی آماده و درسایت بارگزاری کنند.

اصلاعات بیشتر این فراخوان در سایت mazandaran.kpf.ir  قابل مشاهد است.

 فراخوان مهرواره 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =