شهیده فاطمه طالقانی الگوی مقاومت و ایثار کودکان است.

کارگروه کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان اصفهان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نام شهیده فاطمه طالقانی نام گذاری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، نشست کارگروه کمیته دهه فجر با حضور سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون، محمد علی احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نمایندگانی از سپاه، شهرداری، هلال احمر و بهزیستی در راستای ویژه برنامه های دهه فجر برگزار شد.


سید محمد قلمکاریان با گرامیداشت یاد و خاطره پیر جماران در تعریف هنر که فرمود: «هنر،دمیدن روح تعهد است در کالبد انسانها» به برپایی نمایشگاه سردار آسمانی اشاره کرد و گفت:به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی این نمایشگاه برپا شده است. 

وی افزود:٢٢ کودک در ١٢ بهمن ١٣٩٩ مزار شهدا را گلباران می کنند و امکان بازدید مجازی از مزار شهدا و موزه های دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان فراهم شده است.

مدیر کل کانون از اجرای طرح هاتف خبر داد و گفت: هدایت، استعداد و توان افزایی فرهنگی با موضوع انقلاب برای استعداد یابی و استعدادپروری نوجوانان اجرا می شود. 

قلمکاریان افزود: همزمان با جشنواره ایده گو در 25 بهمن طرح سعود با همکاری خانه انقلاب اسلامی جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انجام می شود. 

محمدعلی احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تاکید بر حفظ ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: با ایثار کودکانی همچون شهیده فاطمه طالقانی کودک سه ساله  که به دست منافقین سوزانده شد، نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است. 

احمدی افزود: کارگروه کمیته کودک و نوجوان دهه فجر با نام این شهید مزین شده تا در آینده ای نزدیک شاهد خلق آثاری در زمینه نقاشی، داستان و فیلم با موضوع این شهید از سوی هنرمندان و کودکان و نوجوانان باشیم. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از اجرای طرح ویزیت رایگان ویژه مناطق روستایی و محروم با همکاری سپاه خبر داد و گفت: این طرح می تواند با همکاری واحد سیار روستایی کانون در ایام دهه فجر جهت اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودکان و نوجوانان انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =