برنامه‌های دهه فجر مراکز فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری اعلام شد

به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه‌های متنوعی از سوی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری فرزاد رحیمی در خصوص برنامه‌های دهه مبارک فجر اظهار داشت: به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان استان با شکل‌گیری انقلاب و ارزش‌های آن، در مراکز فرهنگی و هنری برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

وی افزود: در مرکز فرهنگی و هنری فرخشهر در بخش ادبی شعرخوانی در فضای مجازی توسط اعضا، معرفی کتاب با موضوع‌های دهه فجر و انقلاب، قصه‌گویی با محوریت وحدت، پیروزی و وطن مانند کتاب گربه‌ها و خروس‌ها، کتاب نقره ماهی، گریه ایران ما و ساخت کاردستی‌های انقلابی مانند گل لاله و کبوتر و در بخش هنری نقاشی، تصویرگری کتاب‌های انقلابی مرکز و معرفی آن‌ها با تکنیک‌های خلاقه و کارت پستال با موضوع دهه فجر، امام و بچه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: در مرکز فرهنگی و هنری سورشجان برگزاری مهرواره کتاب مورد علاقه من که شامل ساخت کلیپ از کتاب، خلاصه‌نویسی کتاب مورد علاقه و خاطره‌نگاری از کتاب موردعلاقه من  انجام می‌شود. همچنین قصه‌گویی ۱۰ روز انقلاب با عنوان"قصه ما راست بود" معرفی شخصیت امام خمینی(ره) در بستر فضای مجازی، حرف نو برای دنیای امروز در قالب یک مسابقه پیامکی با موضوع ایثار، شهادت، شجاعت و اجرای نمایش‌نامه‌خوانی برگزار می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: در مرکز فرهنگی و هنری بروجن اجرای ویژه‌برنامه زنگ انقلاب همراه با فعالیت‌های فرهنگی هنری در مرکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست بهزیستی انجام و لیوان‌چینی و مکعب روبیک با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی نیز برگزار می‌شود و در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک نیز قصه‌گویی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع انقلاب، کاردستی، فتورومان و در بخش ادبی عکس‌نوشته و معرفی کتاب‌های انقلاب برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: برگزاری اختتامیه یادواراه ادبی رفیق خوشبخت ما و اجرای ویژه‌برنامه، سرود، پخش کلیپ‌ها و آثار برگزیده، دعوت از سخنران و اعلام نتایج اختتامیه در مرکز مجتمع شهرکرد انجام می‌شود.  معرفی کتاب‌های انقلابی مرکز در قالب فعالیت‌های عمومی برخط و قصه‌های انقلابی در قالب کارگاه‌های عمومی و برگزاری کارگاه کاردستی نیز در این مرکز برگزار می‌شود. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اجرای معرفی شخصیت، کتاب و وقایع ایام انقلاب در مرکز فرهنگی و هنری گهرو تشریح کرد: قصه‌گویی، کاردستی، مسابقه و نقاشی از برنامه‌های مرکز گهرو در دهه فجر امسال است. همچنین اجرای متن ادبی، عکس‌نوشته، معرفی کتاب انقلابی و شخصیت امام خمینی(ره)، قصه‌گویی و شعرخوانی از مهم‌ترین برنامه‌های مرکز فرهنگی و هنری سامان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و هنری شهرستان بن در ایام دهه فجر به معرفی کتاب‌های انقلابی یاوران انقلاب با بیان قصه‌های انقلابی، شعرخوانی با موضوع انقلاب، معرفی انقلاب و وقایع مربوط به آن و آشنایی با دیوارنوشته‌ها و شعارهای انقلابی با سرودهای انقلابی در بخش فرهنگی و شعرسرایی با محورهای انقلابی در بخش ادبی و برگزاری ایستگاه نقاشی مجازی، برپایی نمایشگاه نقاشی مجازی با موضوع لاله‌های انقلاب در بخش هنری خواهد پرداخت.

رحیمی گفت: مرکز فرهنگی و هنری کیان نیز با معرفی کتاب‌های انقلابی در کارگاه‌های عمومی برخط، معرفی شخصیت‌های انقلابی در کارگاه‌های برخط، معرفی سرزمین(کشورهایی که امام خمینی«ره» در آن‌ها تبعید بودند)برگزاری کارگاه شعرخوانی با محوریت انقلاب، قصه‌گویی، تهیه کلیپ معرفی ایام دهه فجر و نقاشی با موضوع انقلاب توسط اعضا، حضور در مراسم غبارروبی قبور شهدای گمنام شهرکیان همچنین حضور در نشست شعر انقلاب کتابخانه علامه دهخدای این شهر و برگزاری برنامه لایو با حضور فرمانده بسیج کیان، میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.
وی اضافه کرد: مرکز فرهنگی و هنری هفشجان در ایام مبارک پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به اجرای برنامه‌هایی از قبیل قصه‌گویی، معرفی کتاب و شخصیت امام خمینی(س) و شخصیت‌های انقلابی، همکاری با ستاد دهه فجر شهر در طراحی و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی براساس کتاب صعود چهل‌ ساله، طراحی و اجرای مسابقه جدول با موضوع شخصیت حضرت زهرا(س) و روز زن، برگزاری کارگاه نقاشی با عنوان ردپای بهار، برگزاری کارگاه نگارگری با عنوان قاب خاطرات انقلاب و کارگاه بحث آزاد و معرفی و نقد کتاب کرده است. 
وی در پایان گفت: مرکز فرهنگی و هنری اردل نیز  قصه‌گویی، فضاسازی، معرفی شخصیت‌های انقلابی، کارت‌ پستال‌سازی، معرفی کتاب، معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) معرفی و نقد کتاب و معرفی ایام و وقایع انقلاب اسلامی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =