زیر سایه پرچم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کانون استان تهران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با اشاره به اهمیت تبیین و انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان گفت: "زیر سایه پرچم" عنوان ویژه برنامه های ادبی، فرهنگی و هنری کانون استان تهران در هشت محور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ فاطمه تنهایی در تشریح هشت محور ویژه برنام های فجر پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۹ گفت: پویش عکاسی  "قاب انقلاب" در دو محور پرچم و خود باوری، امید و پیشرفت علمی در پنج گروه سنی از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۶ اسفند ۱۳۹۹ برگزار می شود، و پس از داوری در هفته دوم اسفند اعلام خواهد شد.

وی با بیان چهار محور امنیت، ایثار، گذشت و شهدای سلامت در مهرواره نقاشی "رسم پاکان" تصریح کرد: این مهرواره با هدف ارزش گذاری به نشانه های اسلامی و ایرانی، توجه به مفهوم خود باوری و ایثار، تقویت مهارت مفهوم سازی، تقویت روحیه قدرشناسی، ایجاد توجه و دقت نسبت  به محیط پیرامون در چهار گروه سنی: نوخوان، نونهال، نونگاه، نوجوان با تکنیک آزاد برگزار می شود.

مدیرکل کانون استان تهران با تاکید بر فعالیت ۶۴ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در زمینه کتاب خوانی افزود: پویش کتاب خوانی "شاهین ها و بشکه ی باروت" اثر محمدرضا اصلانی ویژه دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸سال است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی Tehran.kpf.ir به کتاب و پرسش های مسابقه دسترسی یابند.

فاطمه تنهایی تصریح کرد: "قصه های با شکوه" عنوان مهرواره روایت خاطرات انقلاب از زبان کودکان و نوجوانان ۱۲ تا۱۸ ساله است که با تهیه ویدئوهای پنج دقیقه ای  در سه محور خاطرات انقلابی بزرگترها از زبان کودکان و نوجوانان، خاطرات جشن های مدرسه در ایام گرامی داشت دهه فجر و خاطرات شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن می توانند  با ارسال فایل تصویری به آدرس afarinesh.kanoon.tehran@gmail.com  تا۳۰ بهمن در این مسابقه  شرکت کنند.

مدیرکل کانون استان تهران با اشاره به ساخت انیمیشن " سبز و سفید و سرخ" با موضوع جشن انقلاب افزود: در این انیمیشن سعی شده  سبک زندگی اسلامی-ایرانی و ارائه الگوی مناسب برای کودکان و نوجوانان انتقال مفاهیم دینی به طور غیر مستقیم لحاظ شود.

وی ادامه داد: "ترنم آزادی"  معرفی آثار شاعران انقلاب به صورت خو شخوانی با هدف آشنایی با چهره های شاخص شعر  انقلاب، آشنایی با ساحت های مختلف شعر انقلاب، بازنمایی ظرفیت های گوناگون شعر انقلاب و ایجاد انس و الفت میان نسل امروز و تجربه های نسل های پیشین است.

مدیرکل کانون استان تهران با معرفی کلیپ های یک تا سه دقیقه ای با عنوان "روایت تصویر" در هشت محور، سرود انقلاب، کتاب های انقلاب، اشعار انقلاب، سینمای انقلاب، شهدای نوجوان انقلاب، هنر انقلاب، قهرمانان معاصر و انقلاب افزود: این ویدئو کلیپ ها طیف هنرهای انقلاب، تحلیل و بررسی پیشرفتهای صورت گرفته در ساحت های مختلف هنر انقلاب و معرفی شخصیتهای تاثیرگذار و شاخص پس از انقلاب اسلامی است، که در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی از طریق رسانه های مجازی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =