برگزاری یک هزار و ۶۴۰ برنامه در کانون فارس ویژه دهه فجر

سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: همزمان با دهه فجر در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، یک هزار و ۶۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، کامرانی امروز (شنبه ۱۱ بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهترین سرمایه هر خانواده کودک و نوجوان است، بر اهمیت توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

مسئول کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر فارس با اشاره به اینکه باید کودکان و نوجوانان را با آموزه‌های دینی و اسلامی تربیت کنیم و با توجه به مسئولیت کانون در  کارگروه تخصصی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر افزود: همه‌ی ما موظفیم در راستای ایجاد فضای نشاط و امید همه در سطح جامعه و به‌ویژه در بین کودکان ونوجوانان تلاش کنیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزایش سطح آشنایی و معرفتی کودکان و نوجوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین فراهم‌سازی زمینه حضور پرشور کودکان و نوجوانان در برنامه‌های ملی و مذهبی را از اهداف این کارگروه عنوان کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب برای آموزش کودکان و نوجوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند متناسب با فضای فکری کودکان و نوجوانان برای معرفی بهتر آرمان‌ها از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود هم‌زمان با دهه فجر در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، هم‌چنین به‌مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا (س)، یک هزار و ۶۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی اجرا شود تاکید کرد: در بخش عمرانی سالن اختصاصی در رابطه با قصه‌گویی را افتتاح خواهیم کرد و ساختمان خیرساز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اوز هم به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از رونمایی از  ۲ جلد کتاب مجموعه شعر با نام «ردپای گیلاس» و مجموعه‌ی قصه به نام «قصه‌ی سیب» در کانون فارس هم خبر داد.

ویژه برنامه «از پیله تا پروانه» (ده قصه، ده لهجه ناب و به یاد ماندنی، روایت قصه‌های ایثار وبالندگی)، ویژه برنامه «یاران دیرین انقلاب»، معرفی شخصیت‌های برجسته وسرداران بزرگ انقلاب، ویژه برنامه «چه اسم آشنایی، هم قصه، هم نقاشی« هنرنمایی اعضا در برنامه کودک «گمپ گلا» سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس، مسابقه‌ی «عکاسی انقلاب» ویژه اعضا و مربیان، طراحی «ماسک‌های انقلابی،برپایی نمایشگاه مجازی «نقاشی انقلاب«، مسابقه پیامکی «شور واژه‌ها» با موضوع جملات و تک بیت‌های زیبا برای تهیه پیشانی‌بند انقلابی، مسابقه شعرخوانی اشعار انقلابی کودک و نوجوان با عنوان «جوانه‌های انقلاب« و معرفی برگزیدگان مسابقه ادبی «از نو بنویس» با موضوع بازآفرینی و بازنویسی قصه‌های کهن فارس از دیگر برنامه‌های کانون فارس در دهه مبارک فجر است که کامرانی به آن‌ها اشاره کرد.

سرپرست کانون فارس در بخشی از این نشست خبری به فعالیت کارگاه‌های برخط هم پرداخت و گفت: در زمستان پنج برابر فصل تابستان، فعالیت کارگاه‌های تخصصی آنلاین را شاهد بودیم. به گفته‌ی کامرانی،  ۴۱ کارگاه برخط فرهنگی، هنری و ادبی در فصل زمستان، میزبان اعضای کودک و نوجوان استان فارس است.

وی گفت: در بسیاری از نقاط استان فارس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود ندارد و فضای مجازی باعث شده است تا فعالیت‌های کانون به تمام نقاط فارس وارد شود اما امیدوارم به زودی کرونا از بین برود تا بتوانیم با برگزاری برنامه‌های حضوری شاهد بالندگی کودکان و نوجوانان در مراکز کانون باشیم.

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با دارا بودن ۴۲ مرکز ثابت ۷ مرکز سیار روستایی و شهری و ۵ کتابخانه پستی به ارائه‌ی فعالیت به کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =