کد خبر: 302951
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
بازدید 54
پنج نشست تخصصی انجمن قصه گویی در کانون بوشهر

انجمن قصه گویی کانون استان بوشهر در دی و بهمن ماه سال جاری پنج نشست تخصصی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، انجمن قصه گویی کانون استان بوشهر در دی و بهمن ماه سال جاری پنج نشست تخصصی برگزار کرد.

* که سی‌ودومین نشست تخصصی مجازی خودرا در فضای اینستاگرام به مناسبت اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی، با محوریت قصه‌های حماسه و دفاع مقدس برگزار نمود.

مهمان این برنامه آسیه رحمتی از برگزیدگان جشنواره های قصه گویی ملی و بین المللی بوده که ایشان ابتدا در خصوص قصه های دفاع مقدس به تشریح نمونه هایی از این نوع قصه گویی پرداخته و سپس به اجرای  قصه ی یک شیشه عطر کوچک پرداختند .

این نشست تخصصی در ۷ دی ماه ۹۹ ساعت ۱۲ ظهر برگزار گردید.

* سی و سومین نشست تخصصی انجمن قصه گویی شاخه ی استان بوشهر در روز دوشنبه ۱۵ دی ماه  ساعت ۱۱ برگزارشد.

مهمان این برنامه شعله ایل بیگی از قصه گویان برگزیده در بخشهای ملی و بین المللی بوده و نیز ایشان دبیر اولین مرکز شاهنامه پژوهی در استان چهارمحال و بختیاری هستند و نیز عنوان این نشست تخصصی نیز قصه گویی شاهنامه ای و تفاوت آن با نقالی بوده که در این راستا خانم ایل بیگی به تفاوتها و شناخت های لازم در خصوص انواع قصه های شاهنامه و نقالی پرداختندو همچنین قدمت نقالی و قصه گویی شاهنامه ای و شیوه های اجرای آن را تشریح نمودند و در پایان این نشست بخشی از داستان زال و  و سام و متولد شدن زال را  شعر خوانی کردند.

* سی و چهارمین نشست تخصصی انجمن قصه گویی شاخه ی استان بوشهر، نیز با حضور مریم شفیع‌زاده مدرس و برگزیده جشنواره‌های قصه گویی با اجرای سوسن حیاتی مربی امورفرهنگی کانون بوشهر و برگزیده جشنواره‌های قصه‌گویی در روز دوشنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۹  ساعت ۲۰  برگزار شد.

عنوان این نشست تخصصی با موضوع نقش ابزار در قصه گویی بود که مریم شفیع زاده مباحثی را مطرح نموده و گفت : بهره مندی از ابزار در قصه گویی بایستی به نحوی باشد که هیچ گونه آسیبی به پیکره قصه در حین اجرا وارد ننموده و نیز آن را به سمت و سوی نمایش سوق ندهد.

* سی و پنجمین نشست تخصصی انجمن قصه گویی شاخه ی استان بوشهر با حضور بهنوش بساک قصه گوی برگزیده ی جشنواره های ملی و بین المللی در روز پنجشنبه ساعت ۲۰ و تاریخ ۲ بهمن ماه بصورت زنده در فضای مجازی اینستاگرام برگزار شد .

عنوان این نشست تخصصی قصه و ریشه های مشترک بود که در این نشست ابتدا بساک به ریشه های مشترک قصه ها پرداخته و نیز اقلیم و تاثیر آن در پرداخت قصه ودر نهایت این موضوع که قصه ها منتهی به انسان سازی می شوند و هرکس به فراخور زندگی خودش قصه را پرداخت می کندنکاتی را بیان کردند و در پایان این نشست قصه‌ی حکیم دانا از جمله قصه های کهن فارسی  را اجرا نمودند.

* سی و ششمین نشست تخصصی مجازی انجمن قصه گویی ، شاخه ی استان بوشهر با حضور صادق کیانی ، نویسنده و کارگردان و بازیگر نمایشی در تاریخ ۸ بهمن ساعت ۱۲ ظهر در فضای مجازی اینستاگرام برگزار شد .

عنوان این نشست تخصصی قصه ها برآمده از آیین ها بوده  که در همین خصوص کیانی به انواع آیین های موجود در فرهنگ ایران و ایرانی پرداخته و در همین زمینه نیز تفاوتها و شباهتهای اسطوره ها و افسانه ها و همچنین کنش و واکنش قهرمانان این اسطوره ها در آیین های ایرانی را بیان نموده و سپس به قصه هایی که از دل این آیین ها استخراج شده پرداخته و عناوین آنها را بیان کرده و به تشریح اینگونه قصه ها پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =