راه‌یابی چهار تئاتر کانون به جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک

چهار نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به بخش صحنه‌ای (مرور) هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش عروسکی «دنیای خیال‌انگیز من» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه، «گور خر سیاه» نوشته بربل مایا و کارگردانی شراره طیار، «هدیه کوچولو و یک روز و دو فصل» به نویسندگی و کارگردانی رامین کهن و «حیاط خانه ما» به نویسندگی و کارگردانی وحید خسروی عنوان چهار اثری است که منتخب بخش «مرور» هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک شدند.
نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» در بیست‌وششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد و به عنوان نمایش برگزیده بخش خردسال مرکز ملی اسیتژ ایران نیز معرفی و در همین جشنواره نامزد دریافت جوایز بخش کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه شد.
این نمایش به زندگی بازیگری اشاره دارد که به توصیف دنیایش می‌پردازد. او می‌گوید با اتفاقی در کودکی، دنیای سیاه و سفیدش، رنگارنگ مثل رنگین‌کمان شده است. تا اینکه...
نمایش عروسکی «هدیه کوچولو و یک روز و دو فصل»، به نویسندگی نوشین سیفی و رامین کهن، دو نمایش ویژه خردسالان هست که پیش‌تر به عنوان نمایش برگزیده‌ی بخش خردسال جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شد و جوایز بهترین نویسندگی، کارگردانی و موسیقی را از این جشنواره دریافت کرده است.
نمایش «یک روز و دو فصل» به قصه‌ی دیدار ننه سرما و عمو نوروز اشاره دارد و «هدیه کوچولو»، اقتباسی از یک قصه خارجی است و به موضوع هدیه که حتما نباید یک چیز مادی باشد، می‌پردازد.
نمایش «گورخر سیاه» به کارگردانی شراره طیار نیز در بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از سوی مرکز ملی استیژ ایران در جمع برترین‌های این بخش از جشنواره جای گرفت و برگزیده‌ی کارگردانی در بخش خردسال شد.
این نمایش که اقتباسی از یک افسانه آفریقایی است، داستان گورخری را روایت می‌کند که یک روز صبح متوجه می‌شود تمام خط‌های سفیدش ناپدید شدند. او فکر می‌کند که دیگر یه گورخر نیست و باید گودال آب رو ترک کند. اما جغد دانا برایش یه پیشنهاد دارد...
همچنین نمایش «حیاط خانه ما» به کارگردانی وحید خسروی با اقتباسی از داستانی به همین نام نوشته زهره پریرخ، پیش از این در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به عنوان اثر برگزیده خانه تئاتر معرفی و موفق به دریافت جایزه بازی‌گری و نمایش‌نامه بخش خردسال شد.
داستان این نمایش درباره درخت گیلاس کهن‌سالی است که یک روز صبح، رنگ قرمز گیلاس تصمیم می‌گیرد که رنگ قرمز گیلاس نباشد و سفری را در حیاط آغاز می‌کند...
یادآوری می‌شود این آثار در اسفند سال جاری در هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به نمایش گذاشته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =